Nieoficjalnie najszybsze Audi TT RS w Polsce

Niektórzy właściciele Audi nie mogą znieść myśli, że inni posiadacze podobnych samochodów mogą jeździć równie szybko jak oni. 486 KM i prędkość ponad 305 km/h w Audi TT RS to dzieło polskich specjalistów od tuningu. Wszystko na życzenie wymagającego klienta…

Audi TT RS  i 486 KM

Fabryczny 2.5 TFSI w RS ma moc 340 KM

Audi TT RS 486 KMFirma „Pachura Moto Center” na potrzeby swojego klienta stworzyła prawdopodobnie najszybszą wersję Audi TT RS w Polsce! Moc 486 KM i prędkość maksymalna ponad 305km/h już na papierze przyprawia o gęsią skórkę.
Różnice stylistyczne między seryjnym Audi TT a wersją RS dostrzegą nieliczni, dużo ważniejszą, tą silnikową zauważy już każdy, kto wsiądzie do samochodu. Sportowa wersja TT różni się przede wszystkim tym, co ma pod maską, widząc motor 2.5 TFSI o mocy 340 KM nie mamy wątpliwości, że mamy do czynienia z potworem.

340 KM to za mało dla TT

Audi TT RS 486 KMAudi ABT TT RS już w swej pierwotnej formie sieje postrach i poraża siłą oraz dynamiką silnika. Jednak fachowcy z Pachura Moto Center uznali, że to wciąż za mało…
Zadaniem specjalistów było przede wszystkim podniesienie mocy silnika, a co za tym idzie poprawienie i tak już bardzo dobrego przyspieszenia. Seryjny 2.5-litrowy, pięciocylindrowy i turbodoładowany silnik, wyposażony w system bezpośredniego wtrysku paliwa FSI oraz osiągający 340 KM bardzo dobrze znosi wszelkie modyfikacje i już za pierwszym podejściem udało się osiągnąć aż 436 KM i 540 Nm. Razem z mocą wzrosła prędkość maksymalna Audi i wynosiła aż 282 km/h. Natomiast przyspieszenie do „setki” w rękach dobrego kierowcy trwało ok. 4.0 s.

3,8 s do 100 km/h – satysfakcja klienta

Diagnostyka auta przez iPhone’a

Audi TT RS 486 KMTen doskonały wynik nie zadowolił jednak wymagającego klienta, któremu wciąż „brakowało mocy”, firma zdecydowała się, więc na kolejne wyzwanie, którym było osiągniecie minimum 470 KM i 630Nm. Wynik przeszedł najsmielsze oczekiwania, gdyż pomiar na hamowni wykazał moc maksymalną 485 KM przy 6350 obr/min. oraz maksymalny moment 640Nm przy 2650 Obr/min. Co ważne, moment 600 Nm utrzymywał się na stałym poziomie między 2500-5000 obr/min.
Po ostatecznych modyfikacjach biała bestia przyspiesza w 3,8s do ,,setki” i mknie z maksymalną prędkością ponad 305 km/h !
Dodatkowym gadżetem, jaki został zamontowany w TT RS jest urządzenie OT-2: OBD-II/CAN WiFi Interface, które pozwala na czytanie informacji z OBD-II i wysyłanie danych za pomocą WiFi do aplikacji na iPhone. Pozwala to na bezprzewodowe, szybkie skanowanie pojazdu i weryfikowanie usterek diagnostycznych. Dzięki zastosowaniu dodatkowej aplikacji – DashCommand – klient może teraz samodzielnie sprawdzić najróżniejsze wskaźniki wydajności pojazdu, m.in. temperaturę zasysanego powietrza, temperaturę katalizatora, koszt zużycia paliwa czy AFR, itp. Firma nie podała kosztu wprowadzonych poprawek. Można jednak przypuszczać, że operacja nie należała do najtańszych.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!