Messerschmitt Tiger to nie samolot!

Messerschmitt Tg500 – bardziej znany jako Messerschmitt Tiger – po raz pierwszy wystąpił na Motor Show w Frankfurcie w 1957 roku. Trafił do produkcji w 1958 roku, a w 1959 roku doczekał się wersji cabrio.

Czterokołowy Tiger był zasilany przez dwusuwowy silnik Sachs, który umożliwiał rozpędzenie mikrosamochodu do prędkości 137 km/h, a przyspieszenie do setki zajmowało mu „jedynie” 28 sekund.

Messerschmitt Tg500 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i najbardziej popularnych mini-aut wszech czasów. Cechą szczególną jest na pewno jego wygląd, który przypomina kadłub samolotu. W środku mieści się dwóch pasażerów, którzy siedzą tandemowo. Dzięki takiemu scentralizowaniu masy wzdłuż pojazdu oraz jego niskiej masie własnej, auto miało bardzo dobrą sterowność.

Ważne również jest to, że pojazd miał hamulce hydrauliczne i w pełni niezależne tylne zawieszenie, dlatego pokonywanie zakrętów nie sprawiało mu trudności.

Dla tych, których nie stać było na bombowca, czterokołowa, naziemna „mini” wersja Tigera była idealną alternatywą 🙂 Ceny tych mini-samochodów, kiedy trafiły do sprzedaży zaczynały się od ok. 3,5 tys. dolarów.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!