Lexus GS z nowym silnikiem hybrydowym
Lexus GS 450h był jedną z najciekawszych premier, zaprezentowanych podczas jesiennych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Elegancka hybryda będzie jeszcze bardziej ekologiczna niż zapowiadano. W ofercie znajdzie się ulepszony układ hybrydowy.
Lexus GS i konkurencja
Oszczędne diesle Audi i BMW
Wprowadzenie nowego silnika jest zabiegiem nie tylko pro ekologicznym. Przede wszystkim chodzi o konkurencję ze strony niemieckich marek. Aby hybryda Lexusa była konkurencyjna dla oszczędnych diesli Audi, czy BMW, musi być jeszcze bardziej ekonomiczna, zachowując przy tym odpowiednią moc.
Mały silnik hybrydowy
Mniej niż 120g/km emisji CO2
Lexus nie ujawnił jak dotąd specyfikacji technicznej nowej hybrydy. Prawdopodobnie w jej skład wchodził będzie mały, czterocylindrowy silnik benzynowy. We współpracy z jednostką elektryczną, powinien on pozwolić na osiągnięcie mocy 180 KM. Rezultat średniego spalania ma być konkurencyjny wobec BMW 520d, a więc powinien wynosić ok. 5 l na 100 km. Poziom emisji CO2 nie powinien przekraczać 120 g/km.
Lexus GS450h – więcej informacji
Letni debiut hybrydowego Lexusa
Dokładną specyfikację nowego silnika poznamy prawdopodobnie wiosną przyszłego roku – przed letnim rozpoczęciem sprzedaży Lexusa GS w Wielkiej Brytanii. W Anglii zadebiutuje tylko topowy model GS450h z 338-konnym, 3.5-litrowym silnikiem hybrydowym V6. Zastępca głównego inżyniera Lexusa, Koji Sato, twierdzi, że nowy układ hybrydowy, otworzy firmie drogę do podboju rynków europejskich.