Mazda MX-5 w wersji Spyder
Tegoroczne targi SEMA w Las Vegas przyniosły kilka interesujących nowości. Jedną z nich jest Mazda MX-5 w wersji Spyder. Zmodyfikowany roadster wygląda efektownie. Niestety to tylko auto koncepcyjne.
Mazda MX-5 Spyder
Koncept z bordowym dachem
MX-5 Spyder nie różni się znacząco od sprzedażowej wersji roadstera, ale jest bardziej charakterystyczny. Nieco przeprojektowano przód auta, zderzaki i progi. Koncept stoi na 17-calowych, czarnych alufelgach. Główną częścią auta jest oczywiście ciemnoczerwony, materiałowy dach, w głównej mierze wpływający na efekt wizualny. W środku zmian jest niewiele. Uwagę zwraca jedynie użycie czarnej skóry, którą wykończono m.in. kierownicę i fotele.
Zmiany w wersji Spyder
Sportowe MX-5 na izobutanol
Koncept Mazdy to nie tylko samochód ozdobiony kolorowymi dodatkami. Jest to całkowicie zmodyfikowana wersja. Konstruktorzy MX-5 Spyder przeprojektowali m.in. zawieszenie. Zostało ono obniżone i utwardzone. Duże koła skrywają sportowe hamulce Brembo. Zmieniono także układ wydechowy i akumulator.
Dwulitrowy silnik wyścigowy
Do ,,setki” w mniej niż 6 sekund?
Silnik 2.0 został przystosowany do ekologicznego paliwa, czyli isobutanolu. To ta sama jednostka, którą Mazda wykorzystuje w amerykańskich wyścigach serii Le Mans. Choć producent nie podał osiągów Spydera, dziennikarze szacują, że powinien on osiągać 250 KM i przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.
Czy koncept Mazdy wejdzie do produkcji?
Mazda nie planowała produkcji seryjnej prezentowanego modelu. Plany te mogą jednak ulec zmianie ze względu na niespotykane zainteresowanie, jakim Spyder cieszył się podczas targów. Ponoć potencjalni klienci pytali o zapisy na nowego MX-5, nie znając nawet szacunkowej ceny auta.