Lexus GS 350 F Sport z nowym pakietem

Pierwsze testy prototypowego Lexusa GS 350 F 2013 Sport pokazały, że jest to prawdziwy sportowiec z krwi i kości. Slalom pokonał 7,2 km/h szybciej od poprzedniego modelu z 2008 roku, testowanego przez dziennikarzy z internatowego portalu motoryzacyjnego Insideline. Dokładna prędkość jaką udało im się osiągnąć w prototypowym modelu to 112,1 km/h w slalomie.

Lexus GS-350Lexus GS 350 F 2013 – prototyp

Samochód generuje ekstremalne przeciążenia podobnie zresztą jak poprzednik. Mówimy tutaj o usportowionej wersji, charakteryzującej się wyostrzonym sterowaniem, sztywniejszymi sprężynami, sportową osłoną chłodnicy, tylnym spoilerem, układem wydechowym ze stali kwasoodpornej, specjalnie przygotowanymi oponami Bridgestone oraz 19-calowymi kołami. Auto posiada regulowane zawieszenie. Można więc po szaleństwach na torze wyścigowym wygodnie wrócić do domu. Pamiętajmy jednak że jest to sportowa wersja i komfort odpowiednio mniejszy niż w zwykłym GSie.

 A co pod maską Lexusa GS 350?

Upakowano tu taką samą jak w starym modelu 3.5 litrową V6-tkę o mocy 306 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki niej sprint do ,,setki” trwa 5,6 s, a prędkość maksymalną ograniczono do 250km/h. Wartości przyspieszenia są niemal identyczne jak w starym modelu. Ciekawostką jest tzw. generator sportowego brzmienia, który został umieszczony pomiędzy wlotem powietrza a przepustnicą. Powyżej 3500 obr.min. słychać przyjemny sportowy dźwięk, a poniżej tej wartości jest bardzo cicho.

 

Usprawniona skrzynię biegów GS-a F 2013

Lexus GS będzie oferowany dalej z sześciostopniową skrzynią biegów, ale jej reakcje są szybsze niż dotychczas. Niestety, system samoczynnie zmienia bieg na wyższy po przekroczeniu 6500 obr.min. i to nawet w trybie manualnym – wielka szkoda. W standardzie otrzymamy manetki przy kierownicy.

Zupełnie nowe wnętrze Lexusa

Wnętrze wykonano z całkowicie nowych, lepszych jakościowo materiałów. Między innymi z prawdziwego szczotkowanego aluminium. Jest tu też przyjemna, miękka skórzana tapicerka. Zadbano, aby waga pozostała bez zmian.

 Ile najprawdopodobniej będzie kosztować Lexus GS 350 F Sport?

Marka ta przyzwyczaiła już swoich klientów do tego, że w standardowej wersji wyposażenia seryjnego oferuje pokaźną ilość gadżetów, które wcale nie są bez znaczenia dla wygórowanych oczekiwań kapryśnych nabywców. Niemal pewne jest, że będzie ono w Polsce tańsze od niemieckich konkurentów z tego segmentu.

 

źródło: insideline.com


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!