Przedstawiamy drugą część naszego cyklu ,,Pickupy do ciężkiej pracy”. Prezentacja najciekawszych pojazdów roboczych na polskim rynku.
Jaki powinien być idealny samochód rodzinny? Oczywiście to zależy od naszych potrzeb, w szczególności od ,,liczebności” naszej rodziny. Sprawą oczywistą jest, że rodzina typu 2+1 potrzebuje innego pojazdu niż rodzina typu 2+5. Mała, 3-4 osoba rodzina wygodnie się zmieści w praktycznie każdym aucie, oczywiście pod warunkiem, że nie przewożą większych bagaży, a tych zawsze może […]
Wybór optymalnej jednostki napędowej to jedna z kluczowych decyzji przy zakupie samochodu. Parametrów jest sporo, po pierwsze typ silnika: benzynowy czy wysokoprężny, po drugie moc – ile koni mechanicznych i niutonometrów jest nam potrzebne…
W prawie każdej gazecie motoryzacyjnej, portalu czy blogu poświęconemu samochodom odnajdujemy dział ,,Testy”. Z łatwością znajdziemy różne recenzje najnowszych aut, porównania konkurencyjnych modeli, itd. Oczywiście, wszelkie porównania zazwyczaj wygrywają auta niemieckie (jeśli w ogóle samochody z innych krajów są brane pod uwagę), ale to już inna historia…
Na rynku występują samochody w kilkoma rodzajami napędu 4×4, jednak niezależnie od wariantu zastosowanych rozwiązań technicznych, wszystkie auta z napędem na 4 koła mają pewne wspólne zalety.
Praktycznie wszystkie wady samochodów z napędem 4×4 wynikają z ich bardziej zaawansowanej konstrukcji i można byłoby je zaliczyć do jednej kategorii ,,większe koszty”.
Wyobraźmy sobie co się zmieni jak doposażymy SUVa w np. skórzaną tapicerkę i szyberdach? Wydamy kilka tysięcy złotych, a co się tak naprawdę zmieni? Nic – to to samo auto, do tych samych zadań, nieco inaczej tylko wyposażone.
W przypadku zakupu nowego samochodu, większość klientów oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC (od Odpowiedzialności Cywilnej) wykupuje również polisę AC (Auto Casco). Dodatkowo, polisa AC jest zazwyczaj również wymagana przez bank, jeśli nowy samochód nabywamy w kredycie lub leasingu.
Czas użytkowania samochodów przez ,,pierwszych” właścicieli w ostatnich czasach mocno się skrócił. Jeszcze, dwadzieścia lat temu, większość kierowców (szczególnie w zachodniej Europie) kupowała samochód na co najmniej 5-10 lat.
Oczywiście najrozsądniej, jest jeździć samochodem długo, im dłużej tym lepiej, a na pewno taniej. Wielu kierowców pozbywa się 2-3 letnich aut, zaraz po upływie gwarancji – ,,bo zaraz zacznie się sypać”.