Zazwyczaj automatyczne skrzynie DSG są przedstawiane w samych superlatywach. Jednak oprócz wielu zalet skrzynie DSG mają również wady…
Konstrukcja zawieszenia pojazdu decyduje o precyzji prowadzenia oraz komforcie podróżowania. Kierowcy lubią jeździć wygodnie i bezpiecznie, ale nie są zwolennikami częstego goszczenia w warsztatach. Kompromis pomiędzy optymalnym zestrojeniem zawieszenia a jego trwałością jest trudny do osiągnięcia. Za komfortowe, ale i awaryjne uchodzi zawieszenie pneumatyczne.
Telefony komórkowe już dawno przestały pełnić jedynie podstawowe funkcje, takie jak wykonywanie połączeń i wysyłanie wiadomości SMS. Dziś każda funkcjonalna komórka musi posiadać szereg funkcji i aplikacji. Wśród nich, jedną z najpopularniejszych jest nawigacja GPS. Czy komórki są w stanie zastąpić w tej dziedzinie tradycyjne urządzenia nawigacyjne?
Poszukując dobrego sprzętu do nawigacji za około 500 zł, warto zwrócić uwagę na Mio Spirit 680. To urządzenie, które posiada właściwie wszystko to, co powinno, bez zbędnych gadżetów, z których i tak nikt nie korzysta. Przetestowaliśmy nowe Mio na sporym odcinku drogi…
W obliczu stale rosnących cen benzyny, wielu kierowców szuka rozwiązań, pozwalających podróżować taniej. Najbardziej popularnym sposobem jest zastosowanie w swoim samochodzie instalacji LPG. Koszt paliwa gazowego jest średnio o połowę niższy od ceny benzyny. Wydawać by się mogło – paliwo prawie idealne. Nie ma jednak róży bez kolców…
Przemysł samochodowy dopiero zaczyna przygodę z ośmiobiegowymi przekładniami automatycznymi(np. Lexus,BMW), jednak firma ZF już teraz prezentuje pierwszy na świecie automat o dziewięciu przełożeniach!
Skrzynie niemieckiej firmy ZF od lat montowane są w samochodach osobowych, autobusach oraz ciężarówkach. Wśród nowoczesnych technologii, oferowanych przez firmę znajdują się automaty, które przez wielu użytkowników chwalone są za precyzję i niezawodność. Czy nadchodzi zmierzch manualnych skrzyni biegów?
Scirocco, Eos, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat, Passat CC, Passat Variant, Tiguan oraz T5, czyli Volkswageny wyposażone w silnik 2.0 CR TDI, czeka wizyta w serwisie. Powodem jest wada fabryczna.
Elektronika coraz szybciej depcze po palcach tradycyjnym rozwiązaniom techniki, wprowadzając do utartych schematów konstrukcyjnych wiele nadzwyczajnych innowacji. Mechanika staje się coraz bardziej zależna od elektronicznych wynalazków. Spór zwolenników i przeciwników tej, bijącej popularność dziedziny, jest widoczny również podczas wymiany zdań o preferowanym układzie napędowym.
Na rynku występują samochody w kilkoma rodzajami napędu 4×4, jednak niezależnie od wariantu zastosowanych rozwiązań technicznych, wszystkie auta z napędem na 4 koła mają pewne wspólne zalety.