Honda VTR 250 – ćwiartka w cenie połówki?
W prasie motoryzacyjnej łatwo można się natknąć na testy nowej Hondy VTR 250. To nowoczesny, uniwersalny i zwinny motocykl. Ma jeszcze jedną cechę…
Honda VTR 250 cm3 pojemności wystarczy?
Nie będę się mocno rozpisywał o zaletach takiego motocykla – ma ich dużo. Sam lubię lekkie motocykle, w wielu warunkach lepiej się sprawdzają niż popularne modele o pojemności 600 cm3 i większej. W Polsce nie ma dużo motocykli klasy 250, na naszych drogach najważniejsze jest, żeby motocykl miał 3 sekundy do setki. Nie służy bowiem do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B, tylko to dostarczania wrażeń i przyjemności.
Jednak w krajach gdzie motocykli jest dużo ( np. we Włoszech ), modele o mniejszych pojemnościach są dużo bardziej popularne. Są praktyczne, tanie w zakupie i eksploatacji. Dobre na początek przygody z motocyklami i nie tylko!
Na rynku są ciekawe motocykle klasy 250: Honda VTR 250, Kawasaki Ninja 250, Yamaha YBR 250 – każdy trochę inny, ale łączy je jedna cecha – CENA!
Honda VTR 250 – cena od 19 900 PLN!
Dla mnie to przesada. Niedawno nowa Honda CBF 500 ( z ABS-em ) kosztowała właśnie 19900.Kultowy motocykl. Znaczenie większy, cięższy, mocniejszy i prawdopodobnie znacznie trwalszy.
Jak to jest, że CBF 125 kosztuje 9900, VTR 250 aż 19900, a znacznie większy i mocniejszy CBF 600 od 24000 PLN? Wg. mnie rozsądna cena za Japoński motocykl klasy 250 to ok 15 000 PLN – wtedy kto wie – może takie pojazdy zapełniły by nasze ulice? Tym bardziej, że Chińska konkurencja nie śpi. Niezbyt piękny Zipp Nitro 250 kosztuje już od 8399 PLN. Wkrótce będzie w sprzedaży ładniejsza konkurencja – Romet 249 Division. Może nie tak urodziwy jak Honda ale w najmocniejszej wersji ( silnik na wtrysku ) ma kosztować ok. 8000 PLN. Jak tu kupić Hondę, skoro dla wielu osób to i tak motocykla ,,na początek”?
Szkoda, że importerzy zaproponowali ,,zaporowe” ceny na zwykłe, proste motocykle. Z pewnością jest w tym jakaś logika, jakiś pomysł. Jedno jednak wiadomo na pewno – nie chodzi o interes klienta.