Genewa 2012: FT-Bh i inne ekologiczne koncepty Toyoty

Oprócz sportowego modelu GT-86, Toyota pokaże na najbliższym salonie w Genewie, wyłącznie ekologiczne nowości. Yaris HSD, NS4, FCV-R i diji mają udowodnić, że japońska marka jest potęgą w zakresie technologii hybrydowych i elektrycznych.

Toyota FT-Bh

Najnowszy koncept Toyoty – tania hybryda

Toyota FT-BhFT-Bh będzie najnowszym, dotąd nigdzie nie prezentowanym konceptem Toyoty. To mały, miejski samochód, wykorzystujący napęd hybrydowy. Mimo spójności opisów, samochód będzie różnił się od hybrydowego Yarisa. Nowe auto ma ważyć mniej niż 800 kg i emitować aż o połowę mniej CO2 niż konkurencyjne modele. To nie wszystko FT-Bh w wersji produkcyjnej ma być pierwszą hybrydą o przystępnej cenie. Specjaliści z Toyoty chcą maksymalnie obniżyć koszty produkcji modelu, dzięki stosowaniu już znanych technologii. FT-Bh nie wniesie więc na rynek niczego nowego, ale może znacznie spopularyzować hybrydy w szerokim gronie odbiorców. Toyota nie ujawniła jak dotąd wyglądu konceptu. Tradycyjnie opublikowała jedynie kilka cząstkowych wizualizacji oraz filmik, który ukrywa więcej niż pokazuje:

Toyota FCV-R

Toyota FCV-RModel FCV-R zadebiutował w grudniu 2011 r. w Tokio. Japończycy zdecydowali się zaprezentować go także w Europie. Tym, co różni ten koncept od pozostałych opisywanych modeli jest napęd. FCV-R nie jest typowym autem elektrycznym ani hybrydą. Do napędu wykorzystuje technologię ogniw wodorowych. Chemiczna reakcja wiązania cząsteczek wodoru i tlenu, połączona jest z uwalnianiem energii. Ta, może być przetwarzana i użyta do zasilania silnika elektrycznego. To pozornie genialne rozwiązanie, wykorzystujące pierwiastek, którego nie brakuje na świecie, wcale nie jest jednak proste do wdrożenia. Proces produkcji ogniw paliwowych jest bardzo trudny i kosztowny, niemniej jednak kolejne firmy zabiegają o to, by wodór wkrótce stał się powszechnie stosowanym paliwem. Toyota FCV-R posiada zbiornik na ciekły wodór, który ma wystarczyć na pokonanie ok. 700 km. To bardzo dobry wynik. Nietypowa stylistyka sedana jest uzasadniana przez konstruktorów dążeniem do uzyskania optymalnych własności aerodynamicznych. FCV-R ma być konceptem poprzedzającym wprowadzenie przez Toyotę pierwszego, seryjnie produkowanego, samochodu wykorzystującego ogniwa wodorowe. Miałoby to nastąpić w 2014 lub 2015 r.

Toyota NS4

Toyota NS4Kolejne nowe osiągniecie inżynierów Toyoty będzie korzystać z technologii Plug-in hybrid. Ten duży, nowocześnie wystylizowany sedan został zaprezentowany po raz pierwszy w styczniu, na targach w Detroit. Teraz zadebiutuje przed europejską publicznością. Największą zaletą NS4 ma być niskie spalanie, ale firma nie ujawnia, jaki silnik miałby pracować pod maską konceptu. Wiadomo jedynie, że to hybryda. NS4 imponuje bogactwem dodatków, w tym, zaawansowanym systemem multimedialnym, powstałym przy współpracy z liderami branż informatycznych Microsoft, Intel i Salesforce. Więcej o Toyota NS4.

Toyota diji, czyli Fun-Vii

Toyota dijiJeszcze bardziej multimedialną nowością Toyoty jest koncepcyjny model diji, wcześniej nazywany Fun-Vii. Samochód zadebiutował w grudniu na targach w Tokio a tym razem po raz pierwszy zawita do Europy. Model diji to całkowicie nowe spojrzenie na motoryzację. Nietypowo zaprojektowane auto można równie dobrze porównać z samochodem, co ze smartfonem. Wizualizacje, obraz 3D, interaktywna karoseria i oczywiście napęd elektryczny. Czy tak wygląda przyszłość rynku samochodowego? Więcej o Toyocie diji (Fun-Vii).

Toyota Yaris HSD (Hybrid)

Toyota Yaris HSDYaris HSD jest pierwszą hybrydą w segmencie B. Technologia HSD, zastosowana w tym samochodzie to efekt wielu lat pracy inżynierów Toyoty. Układ hybrydowy będzie tu mniejszy i znacznie lżejszy niż w przypadku większych samochodów – Aurisa, czy Priusa. Połączone siły silnika spalinowego  (pojemność 1.5 l) oraz jednostki elektrycznej zapewnią około 100 KM mocy. Więcej o Toyota Yaris HSD.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!