Długodystansowy test Toyoty Auris Hybrid – czy uda mi się spełnić marzenie?

Jeździłem wieloma autami, sam miałem kilkanaście, dodatkowo ponad 200 jazd testowych. Wszystko od Malucha do Audi R8. Jednak wciąż mi brakuje jednego testu, długodystansowego, rocznego testu ,,taniej” hybrydy z prawdziwego zdarzenia. Najlepiej, Toyoty Auris Hybrid w wersji kombi…

źródło toyota

źródło toyota

To byłby mój pierwszy test długodystansowy!

Dlaczego nie dostajemy aut na więcej niż tydzień? Dlaczego nie testujemy Toyoty, Hondy i kilku innych marek? Cóż – za mały ,,zasięg”. Naszą stronę odwiedza miesięcznie około 100 tys. użytkowników. Jeśli firma ma duży park samochodów prasowych ,,załapujemy” się, w przeciwnym wypadku testów nie ma.

Dlaczego piszę ten artykuł?

Hybrydowy Auris po prostu wydaję mi się bardzo interesujący i po prostu chciałem lepiej poznać to auto ,,z innej” beczki i stworzyć przy okazji nowy dział na blogu – testy długodystansowe. Mogę oczywiście się zwrócić do działu PR z propozycją testu długodystansowego (kulturalnie mi odmówią) lub poprosić o ,,zwykły” test – rezultat będzie taki sam.

Opisze poniżej na czym miał by polegać test, z czego się składać, jakie będą konkretne tematy, oraz podam trochę informacji o blogu. Może znajdzie się wystarczająca ilość internautów popierających ten pomysł (z góry dziękuję za komentarze, ,,lajki”, udostępnienia, tweety), oraz Toyota zgodzi się na ,,wypożyczenie” mi auta na roczny test…

Harmonogram testu

Informacje publikował bym przez rok, co dwa tygodnie ( co 2 tyg. wysyłamy również newsletter), czyli powiedzmy 27 artykułów. Z pewnością w trakcie coś by się zmieniło, ale teoretyczny plan mógłby wyglądać tak:

  1. Start testu – pierwsze wrażenia
  2. Prezentacja testowego modelu – szczegółowe dane techniczne (pomiar mocy na hamowni na mój koszt)
  3. Prezentacja testowego modelu – opis wyposażenia standardowego i opcjonalnego, co i jak działa.
  4. Jazda – czyli ,,normalny” test – jak jeździ? Ile pali? Główne wady i zalety
  5. Test Rodzinny – rodzina 2+3 – foteliki, isofixy, użyteczność
  6. Test ,,Zakopianka” – długa, górzysta trasa – sprawdzanie możliwości układu hybrydowego
  7. Test ,,Miasto” – parkowanie, poręczność, widoczność no i oczywiście spalanie w mieście
  8. Test ,,Autostrada” – wrażenia z dynamicznej jazdy, jak auto przyspiesza (video), jakie jest spalanie i zasięg na autostradzie
  9. Szczegóły techniczne – zaglądamy pod maskę, wjeżdżamy na kanał, odkręcamy (ASO) osłony i patrzymy jak auto jest zrobione (dużo zdjęć)
  10. Test na torze – sprawdzam jak auto sprawdza się ekstremalnych warunkach (płacę za wynajęcie toru i opony jak się zniszczą)
  11. Test ,,kobieta za kierownicą” – sprawdzam użyteczność i intuicyjność obsługi samochodu
  12. Test wyciszenia – czy Hybrydowy Auris jest cichszy od Audi A8 4.2 TDI?  Pomiary przy różnych prędkościach.
  13. Test spalania: miasto; prędkość stała (w km/h): 40, 60, 80, 100, 120, 140, 160, v-max
  14. Zima – test ogrzewania, prowadzenie na ośnieżonej drodze, średnie spalanie zimą
  15. Lato – test klimatyzacji i wentylacji, spalanie w lecie
  16. Technologiczne ciekawostki: opis układu hybrydowego
  17. Technologiczne ciekawostki: dlaczego silnik pracuje w cyklu Atkinsona, opis skrzyni bezstopnioniowej
  18. Porównanie fabrycznej nawigacji z systemami firm TomTom, Mio…
  19. Wrażenia z jazdy innych kierowców.
  20. Ciekawe i zabawne wydarzenia które miały miejsce podczas testu.
  21. Podsumowanie testu: awarie, usterki, koszty paliwa, wady, zalety.

To tylko 21 artykułów, pozostałe 6 zrobił bym jako porwanie Aurisa z innymi popularnymi autami. Co o tym sądzicie, może być? (napiszcie w komentarzach!)

Promocja testu

Oczywiście to wszytko fajne, ale kto to przeczyta? Czy Toyocie opłaca się zainwestować w ten projekt? Proponuję, że na każdej stronie zamieszczę banner (np. 300×250 na górze sidebara) do działu ,,Test długodystansowy Toyoty Auris”, ta kategoria będzie również w głównym menu. Dodatkowo 3 najnowsze artykuły z tej kategorii z sidebarze. Jeszcze może jakieś nieinwazyjne stopki, linki ect. Ilu ludzi to zobaczy te reklamy? Możemy się umówić, że co najmniej milion…

statystyki

Oczywiście artykuły będą ,,normalnie widoczne”, czyli dodatkowy ruch z  google, facebooka, itp…

Forum gratis

Auto (mam nadzieję) mamy rok, więc dobrym pomysłem była by wymiana informacji z użytkownikami. Założylibyśmy specjalne forum dyskusyjne (może QA) dotyczące testowego auta, na którym będziemy opowiadać na pytania użytkowników. Chcesz kupić hybrydowego Aurisa – zadaj pytanie na forum!

Obiektywny…

Zastrzegam sobie prawo do ,,obiektywności”.  Jeśli coś się popsuje – napiszę  o tym. Opiszemy każdą znalezioną wadę i zaletę tego samochodu. Z tego powodu nie chcę testować pewnych aut, ponieważ nie chce pisać 27 ,,negatywnych” artykułów.  Auris Hybrid wydaje mi się ciekawy i warty dokładniejszego poznania i opisania – skoro ja prawie nic nie wiem o hybrydach, to co wie przysłowiowy ,,Kowalski” ?

Moje marzenie – Wasza Akcja!

Drodzy czytelnicy!
Jeśli uważanie, że taki test ma sens i chcielibyście przeczytać 27 artykułów na temat Toyoty Auris Hybrid oraz mieć dostęp do forum na którym na każde pytanie udzielimy odpowiedzi – DAJCIE ZNAĆ!
Metody:

  • Komentarze – napisz w komentarzu co o tym myślisz!
  • Facebook – Lubie To!, Udostępnianie
  • Twitter – Tweety, Re-Tweety
  • Wykop, NK, inne socialmedia
  • Wyślij link to tego artykułu innym – czemu nie!

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!

  • Kamil

    Popełniasz błędy ortograficzne w zwykłym tekście i dziwie się, że w ogóle Ci dają auta do testu. Poza tym te zdjęcia w wielu wypadkach są… po prostu słabe. 27 tekstów o hybrydowym Aurisie? Każdy czytelnik o tym śni po nocach…

    • Dzięki za info 🙂

    • Bocian78

      I tu się z tobą niezgodze, tyle jest wszedzie informacji to niemieckim chłamie że bardzo chętnie poczytam o autach japonskich, włoskich i przede wszyskim fransuskich! Zobacz sobie jakąkolwiek gazete i policz ile stron jest o autach niemieckich a ile o ,,reszcie świata”!

  • Mateusz Kumek

    Panie Bolesławie, tworzy Pan stronę dla czytelników, czy dla siebie? Czy Pana celem jest dostarczenie ludziom ciekawych treści, dostarczenie im wiedzy, której nie mają, czy też po prostu zwykłej rozrywki?

    Ja odnoszę wrażenie, że jedyny powód dla którego Pan to robi, jest chęć uzyskania darmowej alternatywy dla komunikacji miejskiej. Będąc Pana czytelnikiem (dzięki Bogu, trafiłem tu przypadkiem i pewnie nigdy nie wrócę), czułbym się robiony w balona.

    Kłaniam się nisko.

    • Ogólnie to mam czym jeździć, a test Aurisa nie był by ,,opłacalny” jeśli zależało by mi na ,,darmowej” jeździe. W związku z tym ,,projektem” i tak muszę ponieść pewne koszty związane z realizacją testu. Więc bilans zysków i strat by się nie zgodził. Chodzi mi o długodystansowy test tego auta – po prostu. W najgorszym wypadku kupie takie auto – są w promocji. W sumie już raz ,,przerabiałem” taki scenariusz – mój pierwszy test (http://przyspieszenie.pl/8/skoda-octavia-ii-1-4-tsi-dsg-test-dlugodystansowy/)

      Dziękuję za komentarz, tym cenniejszy, że nie anonimowy!

  • wesi

    Pomysł wydaje się ciekawy, tylko czy da się napisać 27 artykułów o tak nudnym samochodzie? Może jakiś inny model by ,,wybrać”?

  • sly

    To się chyba nie uda, Toyota sprzedaje najwięcej aut ,,dziadkom” oni blogów nie czytają, prędzej posłuchają ,,obiektywnych” opinii Ziętarskiego 🙂 Bo przecież, jak dziennikarz jest z telewizji to nie może kłamać 🙂

  • Sukuremu

    A ja jestem bardzo ciekaw! 🙂 Teoretycznie te wszystkie hybrydy mimo że swojego czasu przepłacone i bezsensowne jak np Priusy 😛 są całkiem dobrze wykonane i trwałe (z tego co czytałem w różnych miejscach). Nowe nie są aż tak drogie a ponoć faktycznie sprawują się w mieście bardzo zacnie i realnie obniżają koszta bez innych dodatkowych opłat eksploatacyjnych.
    Ciekawe jak się żyje na co dzień w porównaniu z innymi autami 🙂 Tym bardziej że auto ma do własnej dyspozycji super wow 1,4 TSI. Dla samego faktu utarcia nosa Niemcom, bym wypożyczył takiego Aurisa! 🙂

    • Właśnie! Porównać Hybrydę z wieloma innymi autami i przetestować ,,na co
      dzień” – ale chyba ten pomysł nie wypali. Pisząc powyższy artykuł
      popełniłem pewien zasadniczy błąd…

      • Sukuremu

        Powiedziałeś że będzie szczery 😛 I będzie test jazdy sportowej? 😛

        • Dobre :-), ale nie o to mi chodziło… Teoretycznie (choć to może się wydawać dziwne) Hybrydowy Auris może być niezły na torze jeśli chodzi o prowadzenie (wielowachacz z tyłu, nisko położony środek ciężkości). ,,Szczerości” też bym się nie obawiał – to auto to raczej nie jest Grand Tiger 🙂 (http://przyspieszenie.pl/15495/test-zxauto-grand-tiger-4×4-pickup/) Ten test dla Toyoty do bardzo dobra inwestycja. Chodzi mi o reakcje internautów…

          Nie przewidziałem, że ten tekst może być odczytany jako żebranie o auto testowe, którym chce jeździć ,,za darmo”. I tu pojawia się zwykła zawiść wielu ludzi – Co? On ma dostać auto żeby nim ,,za darmo” jeździć przez rok? – ,,Takiego wała”. Ciekawe są reakcje wykopowiczów i ,,forum dzienniakarskiego”. Niewielu internautów sobie zdaję sprawę z tego ile kosztuje realizacja takiego projektu (choćby wynajęcie toru), nie mówiąc o przestrzeni reklamowej (którą przecież możemy sprzedać) wartej ok. 25000 zł!

          Na szczęście, stali czytelnicy naszej strony inaczej postrzegają ten projekt – światełko w tunelu 🙂 Wkrótce zobaczymy co o tym pomyśle sądzą czytelnicy newslettera 🙂

          • Sukuremu

            Ludzi boli D że ktoś coś dostanie! :> Zaczynając od tego (tak jak piszesz) że eksploatacja, zwłaszcza taka testowa to nie tylko paliwo ale koszty hamowni, torów, znacznie więcej paliwa niż jest to potrzebne, przeglądy. No i wspomniane straty w postaci kosztów utraconych korzyści z miejsca reklamowego na stronie.
            W ten sposób mamy obraz rzeczywistości dziennikarskiej w branży moto w Polsce.
            Pisma są niemieckie i w żadnym wypadku nie zależy im na testach długodystansowych Toyoty.
            Toyota uważa że przyśpieszenie.pl jest za małe i nie zależy im na wypożyczaniu wozu dla tak „małej” grupy odbiorców.

            Mamy paradoks kapitalizmu 😛 Są chętni żeby test przeprowadzić.
            Są ludzie/firmy którym na takim teście zależy (Toyota zapewne jest przekonana do jakości swojego auta)

            Jednak efektem tego wszystkiego jest „za mały zysk”, więc lepiej tego nie robić wcale…

          • Myślmy pozytywnie 🙂 Niech chociaż 100 kierowców napisze komentarz, że chętnie by przeczytało taki test i wg. mnie już Toyocie biznes się opłaca. A kto wie, może znajdzie się więcej?

  • Chudy

    Dobry pomysł! Mnie interesuje realne spalanie w różnych warunkach, np. miasto, autostrada bo w 3,7 nie wierze, ale jak autko by się mieściło w 5l to już by było super!

    • Sukuremu

      Cyztałem kilka testów różnych hybryd (takich od początku zaprojektowanych jako hybryda) i faktem jest że w mieście palą mniej niż w ciągłej trasie, właśnie w okolicach 3,7. Ale to nic nadzwyczajnego czy nieprzewidzianego. Natomiast napewno nie jest to np średnia z 100km 30-miasto/70-trasa

  • Leszek S.

    Jestem za, dlatego, że jestem zainteresowany zakupem właśnie takiego auta. Na razie jestem tylko umówiony na koniec tygodnia na jazdę testową u dilera.

    • Proszę nam dać znać jakie ma Pan wrażenia po jeździe próbnej 🙂

  • Jerzy

    Ja jestem zainteresowany lexusem is 300h lub gs 300h, ale chętnie bym przeczytał jakikolwiek długodystansowy test hybrydy toyoty, w ogólnie niewiele jest informacji w necie o tych hybrydach!

    • RuraD

      Kupując lexusa za 150-250 tys. napewno brał bym benzynę, chyba różnice w spalaniu (przy tej cenie zakupu) nie są duże, a frajda z jazdy benzyką jest większa. Hybryda (szczegolnie tak droga) ma sens w krajach gdzie jest promowana, u nas nie ma żadnego sensu!

  • ppr

    Dla mnie bomba!

  • dariusz.swiatkowski

    Pomysł bardzo dobry, przymierzam się do zakupu takiego Aurisa i chciałbym dowiedzieć się o jego możliwościach.

  • tomasz

    Popierwam akcję, jeżdże aurisem hybrid od roku i chętnię podzielę się moimi wrażeniami, bo jest czym 🙂 ! i już tu napiszę się opłacA się zainwestować dla takiego komfortu .

  • marzera

    pomysl rewelacyjny! o hybrydach tyle legend krąży i opinii opartych na…niczym, że aż się prosi o zrobienie prawdziwie długodystansowego testu. Auris w ogóle moim zdaniem jest najciekawsza dostępną u nas hybrydą. Z etykietą super niezawodnego auta. Czekam więc na wnioski, opinie i oceny 🙂

  • Punkt 11 jest obrażający kobiety!!! proszę sobie wyobrazic, ze sa kobiety, które same sobie kupują samochody, ba! będąc żonami swoich mężów! Znam wielu facetów, którzy w samochodach korzystają tylko z kierownicy, drążka biegów i pedałów.