BMW – umowa z Toyotą, współpraca z GM
Niemiecka marka BMW zamierza dołożyć wszelkich starań, by posiąść zaawansowaną technologię produkcji pojazdów z napędem hybrydowym. Podpisana na początku grudnia umowa z Toyotą nie jest wystarcza Niemcom do pełni szczęścia. W grę wchodzi także współpraca z koncernem GM.
Umowa z Toyotą
Hybrydy za diesle
Toyota i BMW oficjalnie podpisały umowę dotyczącą wzajemnej wymiany swoich technologii. Producent z Bawarii ma udostępnić Toyocie 2-litrowe jednostki wysokoprężne, zaś Japończycy całą swoją hybrydową technologię.
Porozumienie będzie korzystne dla obu stron gdyż BMW zaoszczędzi miliony na pracach badawczych a Toyota, dieslami od niemieckiego producenta, uatrakcyjni ofertę. Szczególnie na starym kontynencie, bo to właśnie w Europie ponad 50 % nowych aut sprzedawana jest z silnikami wysokoprężnymi.
Dla obu producentów to nie pierwsza umowa dotycząca technologii hybrydowej, rok temu BMW zawarło porozumienie z francuskim koncernem PSA, zaś Toyota już od dłuższego czasu współpracuje w tej dziedzinie z Fordem.
GM kandydatem do współpracy?
Ogniwa wodorowe ważna dla BMW
Okazuję się, że niemiecki producent nie poprzestaje na samochodach hybrydowych, lecz daleko spogląda w przyszłość i staje się coraz większym fanem „zielonej” technologii. Marka wciąż szuka nowoczesnych rozwiązań, dlatego tym razem do współpracy zaprasza amerykański koncern General Motors.
Chodzi o technologię wykorzystującą ogniwa wodorowe służące do napędzania pojazdu. Bawarski producent najwyraźniej lubi i chce eksperymentować z napędem łączącym silniki elektryczne, które zasilane są energią z ogniw wodorowych. Już jakiś czas temu stworzył podobne auto bazujące na popularnej „siódemce” poprzedniej generacji, jednak w samochodzie tym wodór spalany był w komorze silnika, co stanowiło mniej efektywne rozwiązanie.
GM ma spore doświadczenie w tej dziedzinie, dlatego obie firmy już przygotowują porozumienie. Prawdopodobnie za kilka dni będą nam znane szczegóły dotyczące tego, czy BMW po prostu zapłaci za tę technologię, czy jak w przypadku Toyoty będzie to wymiana.
Czy związki BMW z innymi koncernami wyjdą firmie na dobre ? Czas pokaże. Dla nas najważniejszy jest fakt, że nawet w dobie kryzysu motoryzacja nie zwalnia tempa.
źródło: worldcarfans.com