Kia pro_cee’d GT – HotHatch za 86 990 zł?

Na naszym rynku debiutuje najbardziej sportowy kompakt Kii. Czy popularny pro_cee’d w wersji GT może skutecznie walczyć z VW Golfem GTI? Jeśli chodzi o cenę to z pewnością tak!

GTI dla rozsądnych?

204-konny silnik benzynowy, atrakcyjny wygląd, bogate wyposażenie – to wszystko dostępne w cenie poniżej 90 tys. zł – ciekawa oferta. Na rynku jest dostępnych kilka mocniejszych kompaktów (np. Ford Focus ST), jednak Kia pro_cee’d GT teoretycznie z nimi nie konkuruje – w założeniach producenta, miał to być samochód praktyczny, ale również miał dostarczać niezapomnianych wrażeń z jazdy.

204 KM – dużo czy mało?

Do napędu nowej wersji GT użyto doładowanej wersji 1,6-litrowego silnika benzynowego GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o wzmocnionej konstrukcji zasilanego turbosprężarką dwukanałową (twin-scroll turbo). Dzięki temu, dostępny jest wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. W porównaniu z silnikiem wolnossącym, moc nowej jednostki wzrosła o 51% do 204 KM a wartość momentu obrotowego nawet o 61% − do 265 Nm.

Zaprojektowane w architekturze przednionapędowej modele GT posiadają w standardzie sześciostopniową przekładnię manualną i przyspieszają od 0-100 km/h w czasie 7,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 230 km/h. Niestety, w chwili obecnej nie jest dostępna automatyczna skrzynia biegów (np. DCT)

Kia pro_cee’d GT – dane techniczne

Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM

Typ /pojemność                               Gamma, T-GDI, czterocylindrowy, 16-zaworowy DOHC, 1591 cm3

Moc /moment obrotowy                  204 KM (150 kW) przy 6000 obr/min/265 Nm przy 1750-4500 obr/min

Średnica cylindra x skok tłoka     77,0 x 85,44 mm

Stopień sprężania                          9,5

Skrzynia przekładniowa

Manualna                                        6-stopniowa

Zawieszenie kół jezdnych

Przednie                                           niezależne, kolumny McPherson mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

Tylne                                                 niezależne, wielowahaczowe, mocowane do ramy pomocniczej; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, prętowy stabilizator przechyłów o średnicy 19 mm

Układ kierowniczy

Rodzaj                                               przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym

Przełożenie                                      2,85 obrotu kierownicy pomiędzy położeniami skrajnymi

Średnica zawracania                     10,6 m

Hamulce

Przednie                                          tarcze wentylowane, 300 x 28 mm

Tylne                                                 tarcze lite, 284 x 10 mm

Siłownik wspomagania                 podciśnieniowy o średnicy 10 cali

Droga hamowania

100-0 km/h                                       36,4 m

Koła i ogumienie

Standardowe                                              felgi z lekkiego stopu rozmiar 18 x 7,5 cala

Ogumienie                                       Michelin 225/40 R18

Koło zapasowe                                dojazdowe 

Osiągi 

 

Prędkość maksymalna (km/h)      230

Przyspieszenie 0-100 km/h

(w sekundach)                                7,7

Zużycie paliwa i emisja spalin

Zużycie paliwa                                7,4 l/100 km (cykl mieszany)

Emisja CO2                                       171 g/km

Ceny i wyposażenie Kii cee’d GT

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!