Kobieta poprowadzi i-MiEV w wyścigu
Firma Mitsubishi Motors North America ogłosiła, że Beccy Gordon, utytułowana uczestniczka terenowych rajdów organizowanych przez amerykański Score International, zasiądzie za kierownicą Mitsubishi i-MiEV, wyposażonego w pełni elektryczną jednostkę napędową podczas tegorocznej edycji legendarnego wyścigu górskiego Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), który rozegrany zostanie 8 lipca.
Informacja: Mitsubishi
Beccy Gordon pochodzi z rodziny, której członkowie już od wielu lat uczestniczą w rajdach i wyścigach samochodowych. Brat Robby jest utytułowanym uczestnikiem wyścigów w Indianapolis, NASCAR oraz rajdów terenowych. Siostra Beccy, Robyn, jest pierwszą kobietą, która zwyciężyła w wyścigu Baja 1000. Bob, ojciec Beccy, to wieloletni uczestnik wyścigów terenowych; Huntley, jej dziadek, brał udział w wyścigach w Indianapolis na początku XX wieku, a mąż, Ryan Hunter-Reay, jest uczestnikiem wyścigów IZOD IndyCar Series w zespole Andretti Autosport.
„Nie mogę się doczekać kiedy zasiądę za kierownicą Mitsubishi w tegorocznych zawodach Pikes Peak International Hill Climb,” mówi Beccy. „Jestem podniecona myślą, że stawię czoła temu wyzwaniu i to jeszcze za kierownicą samochodu z napędem w pełni elektrycznym. Takie samochody mają przed sobą wielką przyszłość zarówno w codziennym transporcie, jak i jeździe wyczynowej.”
Mitsubishi Motors wystawi dwa pojazdy tego typu w tegorocznej edycji wyścigu Pikes Peak International Hill Climb: Mitsubishi i-MiEV z elektrycznym układem napędowym w wersji standardowej (prowadzony przez Beccy Gordon) oraz i-MiEV Prototype w wersji rajdowej z napędem elektrycznym (prowadzony przez Hiroshi Masuoka, dwukrotnego triumfatora Rajdu Paryż – Dakar).
Biorący udział w wyścigu Mitsubishi i-MiEV Prototype wyposażony jest w udoskonaloną elektryczną jednostkę napędową, baterie litowo-jonowe oraz układ hamulcowy zastosowane w innowacyjnym pojeździe elektrycznym Mitsubishi i-MiEV. Dla konstruktorów działu rozwojowego Mitsubishi Motors oraz przedstawicieli firm dostarczających silniki elektryczne i inne komponenty napędu elektrycznego udział w tak trudnym wyścigu będzie okazją do bieżącej rejestracji i analizy danych z pojazdów oraz zdobycia doświadczenia bezcennego w dalszych pracach badawczo-rozwojowych nad udoskonalaniem produkowanej już wersji modelu i-MiEV oraz przygotowaniem kolejnych modeli z napędem elektrycznym, hybrydowym i hybrydowym typu plug-in: Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV).
Informacja: Mitsubishi