Nowy Bentley Continental – wersje GT i GTC
Na styczniowych targach motoryzacyjnych w Detroit, Bentley zaprezentuje dwie nowe wersje modelu Continental – coupe GT oraz cabrio GTC. Samochody będą różniły się od znanych produkcji Bentley’a, dzięki nowemu, czterolitorowemu silnikowi V8, który uzupełni dotychczasową gamę.
Niezwykły silnik Bentley’a od Volkswagena
Continental i 4.0 V8
Turbodoładowana jednostka o pojemności 4.0 litra to widlaste V8, generujące 507 KM przy 6000 obr./min. Największym atutem silnika jest maksymalny moment obrotowy, który wynosi aż 660 Nm i jest dostępny prawie w całym zakresie obrotów – 1700 – 5000. Dzięki takim parametrom, masywny Continental przyspiesza do 100 km/h w niespełna 6 sekund. Silnik jest sprzężony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna Continentala z nowym silnikiem to 290 km/h.
800 km na jednym baku z Bentleyem Continentalem
System odcinania połowy cylindrów V8
Nowa jednostka pozwala na znaczne zmniejszenie poziomu emisji CO2 oraz spalania. Obecne rezultaty pozwalają Continentalowi na przejechanie nawet 800 km na jednym, pełnym baku paliwa. Dokładne dane dotyczące emisji i spalania, zostaną opublikowane przy okazji premiery. Na razie wiadomo, że oszczędności będą generowane dzięki wdrożeniu nowego systemu zarządzania pracą silnika. Podczas mniej obciążającej jednostkę jazdy, system będzie odłączał połowę cylindrów. Samochód będzie także wyposażony w system odzyskiwania energii z hamowania.
Continental GT i GTC
Nowa jednostka będzie dostępna w dwóch odmianach Bentley’a Continentala – GT oraz GTC. To auta, którym nie można odmówić efektownego wyglądu. Obłe kształty masywnego nadwozia przekładają się na dobrą aerodynamikę, ale też przede wszystkim budują piorunujący efekt wizualny. Auta z silnikiem V8 zyskają kilka dodatkowych detali, m.in. chromowane końcówki wydechu i dodatkowy emblemat. Modele będą dostępne z 20 (standard) lub 21-calowymi, sześcioramiennymi felgami, które otrzymają nowe wzory. Wśród opcji znajdą się też nowe wersje i kolory wykończenia wnętrza. Oba modele posiadają napęd na wszystkie koła z rozkładem momentu obrotowego w stosunku 40:60.
Flagowy Continental 6.0 zostaje
Nowe wersje zajmą w gamie marki miejsce poniżej flagowego Continentala z dwunastocylindrowym silnikiem 6.0 rozwijającym 640 KM. Odmiany GT i GTC zostaną zaprezentowane w styczniu, na amerykańskim salonie samochodowym w Detroit.