Wyrazisty Peugeot 508 – nowy duży sedan
Wraz z modelem 508 Peugeot kontynuuje swoją międzynarodową ofensywę: model będzie produkowany we Francji dla rynku europejskiego, a następnie w Chinach, dla największego rynku na świecie.
Premiera Peugeot 508
508 będzie sprzedawany w Europie w dwóch wersjach nadwozia: sedan i SW, od początku 2011 r. Wraz z nowym modelem marka na nowo potwierdza swoją obecność i ambicje na jednym ze swoich historycznych obszarów, czyli w segmencie dużych sedanów. Każdy z modeli linii „40X” i „50X” naznaczył w jakiś sposób swoją epokę.
Model 508 oferuje silniki o wysokich osiągach, dynamiczne, ale jednocześnie o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno osiągów, jak i dbałości o środowisko. Gama silników została stworzona w oparciu o najnowsze technologie, w tym nowy system e-HDi (Stop&Start nowej generacji łączący wygodę użytkowania i oszczędność). Kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu 508 na rynek, w sprzedaży pojawi się wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 200 KM i napęd na 4 koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km (lub 0 w trybie elektrycznym).
Peugeot 508 Hybrid 4 już wkrótce
Emocje to także przyjemność prowadzenia, tak ważna dla Peugeot, osiągnięta dzięki wysokiej jakości zawieszenia łączącego komfort i przyczepność.
Model 508 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: jako sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m). Zostaną one zaprezentowane publicznie po raz pierwszy podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w październiku tego roku, a do sprzedaży trafią z początkiem 2011 roku.
Wykonany na płycie podłogowej nr 3 Grupy PSA, na potrzeby rynku europejskiego model 508 będzie produkowany w Rennes-La-Janais we Francji.
Od 2011 r. 508 sedan będzie produkowany także w Wuhan w Chinach, gdzie Peugeot stawia sobie bardzo ambitny cel zdobycia znacznej części rynku, być może wpasuje się idealnie w wymagania tamtejszych klientów.