Większa produkcja Opla w Gliwicach
Jeśli koncern General Motors wcieli w życie swoje biznesowe założenia, część produkcji samochodu Opel Astra zostanie przeniesiona do polskiej fabryki w Gliwicach.
Tą pozytywną dla Polaków wiadomość, podał niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung. Przeniesienie produkcji miałoby się odbyć kosztem niemieckiej fabryki w Ruesselsheim.
Opel sprzedaje coraz mniej, potrzebne oszczędności
Sprzedaż Opla w Europie spada w zastraszającym tempie. W pierwszych miesiącach bieżącego roku, statystyki pogorszyły się o około 20 procent. O jeden punkt procentowy spadł także udział Opla w rynku (obecnie 6%). Powodem malejącej popularności aut Opla jest przede wszystkim stosunkowo wysoka cena. Coraz większą popularność zdobywają w Europie samochody Chevroleta, czyli firmy należącej, do tego samego globalnego koncernu, General Motors.
Gliwice receptą na kryzys Opla
Receptą na kryzys Opla miałoby być przeniesienie części produkcji samochodów do Polski. Gliwicka fabryka Opla jest o wiele tańsza w utrzymaniu niż ta w niemieckim Ruesselsheim. Macierzysty zakład produkuje rocznie około 30 tys. egzemplarzy modelu Astra. Według planu GM, jedną trzecią tej liczby miałyby przejąć Gliwice.
Gliwicka fabryka jest gotowa na rozpoczęcie dodatkowej produkcji. Możliwości zakładu to ponad 200 tys. samochodów rocznie. Obecnie liczba ta nie jest przekraczana. W Polsce Opel produkuje Astrę IV i III generacji oraz Astrę GTC. Początkowo GM przyznał gliwickiej fabryce mniejszy plan produkcyjny Astry IV niż pierwotnie zakładano. Teraz koncern dochodzi do wniosku, że z biznesowego punktu widzenia to posunięcie było błędem.