Technologia e-HDi jest jeszcze bardziej zielona
Dzięki e-HDi, PSA Peugeot Citroën jeszcze bardziej obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 swoich silników Diesla.
Nowa technologia e-HDi – nowa generacja Stop & Start została przedstawiona podczas światowej premiery najnowszego modelu. Technologia jest połączeniem odwracalnego alternatora z silnikiem Diesla. Technologia ta umożliwia błyskawiczne zatrzymanie i ponowne uruchomienie silnika w każdej sytuacji, kiedy samochód nie porusza się (czerwone światło, korki na drodze itp.).
Innowacja ta, redukująca aż o 15 % zużycie paliwa i emisję CO2 silników HDi, będzie wprowadzana w dużej części gamy pojazdów Peugeot i Citroën począwszy od końca roku 2010. Celem Grupy jest sprzedanie do 2013 roku miliona pojazdów wyposażonych w technologię e-HDi.
Oryginalność nowej technologii
Oryginalność e-HDi wynika z połączenia wielu technologii :
– silnik HDi, jeden ze sprawniejszych silników na rynku;
– system « Stop & Start » z odwracalnym alternatorem drugiej generacji ;
– system e-booster, umożliwiający natychmiastowe ponowne uruchomienie silnika;
– system elektronicznego sterowania alternatorem, umożliwiający odzyskanie energii, kiedy pojazd zwalnia;
– skrzynia biegów ze zoptymalizowanymi przełożeniami.
Ponadto, we wszystkich wyposażonych w e-HDi pojazdach zostaną zamontowane opony o niskim oporze toczenia.
Citroën C5, a następnie nowy Citroën C4 będą pierwszymi wyposażonymi w technologię e-HDi samochodami Grupy, począwszy od trzeciego kwartału roku 2010. Innowacja ta będzie następnie wprowadzona w dużej części gamy pojazdów Peugeot i Citroën z silnikami 1,4 l i 1,6 l HDi. 30 % silników Diesla Grupy będzie silnikami e-HDi.
Technologia e-HDi pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroën przyspieszyć rozwój w dziedzinie pojazdów o niskiej emisji CO2. Jej lansowanie wpisuje się w obszerny plan rozwoju innowacji technologicznych, ukierunkowany na zaoferowanie każdemu klientowi przystosowanemu do jego sposobu użytkowania samochodu emitującego małe ilości CO2.
Inne nowości
Poza technologią e-HDi szykują się inne nowości, w latach 2010 – 2012 PSA Peugeot Citroën wprowadzi na rynek także :
– pojazdy w 100 % elektryczne : Peugeot iOn i Citroën C-ZERO (2010 r.);
– pojazdy hybrydowe Diesla : Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroën DS5 HYbrid4 (2011 r.);
– nowe silniki cieplne, wraz z rodziną małych benzynowych silników trzycylindrowych o pojemności skokowej 1,0 l i 1,2 l (2012 r.).