Skoda Octavia Green E line – elektryczne podboje
Pod koniec roku 2011 na czeskich drogach pojawiło się dziesięć Octavii Green E Line. Celem testu tych całkowicie elektrycznych pojazdów jest uzyskanie praktycznej wiedzy związanej z ich innowacyjnym napędem.
Napęd elektryczny priorytetem Skody
Dr Eckhard Scholz, członek zarządu odpowiedzialny za badania i rozwój powiedział: „SKODA i cała Grupa Volkswagen mają długoterminowy cel, jest nim mobilność oparta na odnawialnych źródłach energii. Nie ma wątpliwości, że napęd elektryczny staje się coraz ważniejszy dla mobilności, głównie ze względu na emisję spalin. Współpracując z partnerami z całej Grupy, osiągnęliśmy w tym zakresie ogromny postęp”.
„Octavia Green E Line pokazuje nasze technologiczne kompetencje w zakresie elektrycznej mobilności. To krok milowy w naszej wszechstronnej strategii dotyczącej zrównoważonego rozwoju”, powiedział CEO SKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland.
Firma zapewnia, że krok po kroku realizowane będą badania nad rozwiązaniami zapewniającymi zerowy poziom emisji spalin, a napęd elektryczny jest w tej chwili głównym priorytetem.
Specyfikacja Octavii Grenn E line
Octavię Green E Line oparto na konstrukcji Octavii Combi. Jej modułowe podwozie umożliwia umieszczenie baterii, sterowników elektrycznych i silnika elektrycznego. Maksymalna moc silnika to 85 kW (115 KM), a maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Nm, jest dostępny już od chwili startu.
Samochód nie powala osiągami, ale doskonale sprawdza się podczas jazdy w środowisku miejskim. Octavia Green E line do „setki” rozpędza się w ciągu 12 sekund, a jej prędkość maksymalna to 135km/h.
Ogólna specyfikacja techniczna Octavii Green E Line:
– Moc nominalna: 60 kW (81 KM)
– Moc maksymalna: 85 kW (115 KM)
– Moment obrotowy: 270 Nm
– Maksymalna prędkość: 135 km/h
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12 sekund
– Zasięg: 150 km
– Bateria: litowo-jonowa
– Waga baterii: ok. 315 kg
– Pojemność baterii: 26,5 kWh
– Czas ładowania baterii: 8 h przy 230 V; 2 h przy 400 V
Elektryczne podboje.