Skoda Fabia vRS 2000 – czeska Crazy Frog
Skoda coraz śmielej zabiega o podbój kolejnych segmentów rynku aut osobowych. Kilka tygodni temu światło dzienne ujrzał model koncepcyjny, aspirujący do miana roadstera. Przyjrzeliśmy się z bliska szalonemu czeskiemu prototypowi…
Skoda Fabia vRS 2000 – inna niż wszystkie
Fabia vRS 2000 to cywilne odwzorowanie rajdowej Fabii Super S2000. Prototyp został pozbawiony dachu, co w jasny sposób podkreśla jego ,,nietypowość”. vRS jest nieco bardziej spłaszczona niż pierwowzór. Spłaszczona, a więc poszerzona i obniżona. Z daleka, koncepcyjna Fabia przypomina płaza, tuż po kontakcie z potężnym kołem Tira. Zielony kolor egzemplarza wystawowego potęguje to wrażenie. Mimo wszystko proszę się nie martwić. Nowej Skody żaden Tir nie rozjedzie – żaden jej nie dogoni… Sportowego charakteru dodają vRS, porozmieszczane we wszystkich zakamarkach, wloty powietrza. Samochód ,,spogląda” w przestrzeń za pomocą szerokich, efektownych reflektorów. Olbrzymie nadkola kryją 18-sto calowe felgi, te z kolei zasłaniają wielkie, iście sportowe tarcze hamulcowe.
We wnętrzu zielonej rakiety
vRS 2000 nie jest klasycznym roadsterem – pomieści cztery osoby. Na dodatek, dla komfortu pasażerów, zamontowano w nim dwie pary drzwi. Wspomniani pasażerowie jak i kierowca, podróżować będą w kubełkowych fotelach i charakterystycznych, wyczynowych pasach bezpieczeństwa. Kokpit wygląda lepiej niż w standardowych samochodach czeskiego koncernu. Niemiecką ascezę stylistyczną przełamują srebrne wstawki z włókna węglowego. Nieco uroku dodaje także przeszycie kierownicy oraz foteli zieloną nitką.
Silnik bez zmian
Nową odmianę Fabii napędzać będzie znana już jednostka – 180-konny silnik 1.4 TSI wraz z siedmiostopniową skrzynią automatyczną DSG. To oczywiście z Fabii RS (test Skody Fabii RS) . A co z rajdowego modelu S2000? Rzecz jasna zawieszenie oraz hamulce. Skoda nie ujawniła dotychczas przewidywanych osiągów auta. Aerodynamiczna konstrukcja kabrioleta pozwoli zapewne na rozpędzenie auta do prędkości wyższej niż wynik Fabii RS (224 km/h)…
Czy Fabia vRS 2000 wejdzie do produkcji seryjnej?
Niestety nowego dziecka Skody nie zobaczymy w salonach sprzedaży. Fabia vRS 2000 to jedynie model koncepcyjny, lub inaczej mówiąc wystawowy. Premiera nie przejdzie jednak bez echa. Czeski koncern udowodnił ostatecznie, że potrafi stworzyć ciekawy, nowocześnie wystylizowany samochód i być może już wkrótce przeprowadzi ofensywę na rynku roadsterów. Choć vRS 2000 raczej nie pokonałaby w rankingach sprzedaży Mazdy MX-5, fani marki mogą spać spokojnie. Działania Skody idą w dobrym kierunku.