SEAT IBE – elektryczne coupe

SEAT pokazał w Paryżu swoje elektryczne coupe IBE, które prezentuje się naprawdę nieźle.

SEAT również postawił na ekologię, czego dowodem jest samochód koncepcyjny IBE, prezentowany na targach Paris Motor Show 2010.

Pierwszą wersję SEAT-a IBE pokazano już w Genewie, po czym nadal pracowano nad jego stylistyką, rozwiązaniami technicznymi i wnętrzem.

Sportowe auto jest niskie i szerokie, ma proporcje dające wrażenie siły i zwraca uwagę dzięki wykonanym w technologii LED przednim lampom o ostrych konturach.

Sporo gadżetów

Do SEAT-a IBE kierowca może bezprzewodowo podłączyć swój smartfon i sprawdzić aktualny stan podzespołów pojazdu, w tym akumulatora i komputera pokładowego. Ekran na desce rozdzielczej oraz przyciski dotykowe w kierownicy upraszczają obsługę i poruszanie się po zintegrowanym menu systemu informacyjno-rozrywkowego.

Duży wyświetlacz, który widzi przed sobą kierowca, dostarcza takich informacji o pojeździe, jak prędkość i poziom naładowania akumulatora oraz umożliwia dostęp do poszczególnych funkcji i ich obsługę za pomocą urządzenia osobistego/smartfonu. Z większości funkcji ekranu korzystamy poprzez przyciski dotykowe umieszczone na ramionach kierownicy. Inne przyciski i przełączniki również zredukowano do niezbędnego minimum. Po obu stronach wyświetlacza znajdują się kratki nawiewu pośredniego oraz dwa panele kontrolne. Służą one do obsługi funkcji oświetlenia oraz klimatyzacji i są równie minimalistyczne jak przełączniki wyboru trybu jazdy, zlokalizowane w konsoli środkowej. Dzięki napędowi elektrycznemu, przyciski P, R, N i D są więcej niż wystarczające. Kolejne trzy przyciski obsługują elektryczny hamulec postojowy, funkcję AutoHold oraz funkcję E, aktywującą wspomaganie trybu ekonomicznej jazdy.

Sportowe coupe

Całkowicie elektryczny napęd zapewnia radość z jazdy przy zerowej emisji spalin, zaś mocny 102-konny (75 kW) silnik oraz niewielka waga auta są obietnicą świetnych osiągów.

SEAT IBE jest w pełni elektrycznym samochodem, a silnik elektryczny wraz z osprzętem jest umieszczony z przodu auta, a dzięki jego niewielkim wymiarom, pokrywa silnika może być maksymalnie płaska. Litowo-jonowy akumulator znajduje się z tyłu auta, a element magazynujący energię – dzięki temu, że tylne niezależne zawieszenie jest kompaktowe – zmieścił się pod podłogą bagażnika. Jednostka napędowa o mocy maksymalnej 102 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm gwarantuje dokładnie taką radość z dynamicznej jazdy, jakiej można się spodziewać po wyglądzie auta.

Samochód przyspiesza od zera do 50 km/h w jedyne 3,6 sekundy, do 80 km/h w 6,6 sekundy, a do setki rozpędza się w zaledwie 9,7 sekundy.

Prędkość maksymalna została ustalona na poziomie 160 km/h – co chyba w zupełności wystarczy. Pojemność akumulatora wynosi 18 kWh i pozwala na przejechanie około 130 km.

SEAT IBE to kompaktowe sportowe coupé z układem siedzeń 2+2. Przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 3,83 m jest o 20 cm krótszy od SEAT-a Ibizy. Jest przy tym jednak wyjątkowo szeroki (1,77 m) i niski (1,23 m), co nadaje mu klasyczne proporcje samochodu sportowego.

Z układem siedzeń 2+2, SEAT IBE ma szansę wpisać się w styl życia i oczekiwania młodych osób.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!