Realne koszty utrzymania samochodu
Ile kosztuje realnie utrzymanie samochodu? Niemiecka organizacja niezależnych rzeczoznawców ADAC przygotowała zestawienie modeli, które charakteryzują się najniższymi kosztami eksploatacyjnymi.
W klasie średniej pierwsze trzy pozycje zajęły modele marki Škoda, także w klasie wyższej – średniej, zwyciężył reprezentant czeskiej marki – Superb. Raport przygotowano w oparciu o dane ze stycznia 2010, pod uwagę były brane takie aspekty, jak: moc silnika, cena wersji podstawowej i koszty eksploatacyjne.
Szczegółowe dane dotyczące kosztów eksploatacji zwycięskich modeli w klasie średniej, przedstawiają się następująco:
Model | moc silnika (KM) | cena wersji podstawowej (w Euro) | miesięczne koszty eksploatacyjne (w Euro) | koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) |
---|---|---|---|---|
Škoda Octavia Combi 1.6 LPG Classic | 98 | 18990 | 449 | 35,9 |
Škoda Octavia 1.4 Tour | 75 | 13490 | 450 | 36 |
Škoda Yeti 2.0 TDI DPF | 110 | 20890 | 463 | 37 |
W klasie wyższej – średniej (dane dotyczące kosztów eksploatacji):
Model | moc silnika (KM) | cena wersji podstawowej (w Euro) | miesięczne koszty eksploatacyjne (w Euro) | koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) |
---|---|---|---|---|
Škoda Superb 1.9 TDI Comfort DPF | 105 | 24450 | 547 | 43,8 |
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD | 147 | 21990 | 602 | 48,2 |
Subaru Legacy 2.0D Trend DPF | 150 | 30000 | 623 | 49,8 |
ADAC to niemiecki automobilklub zrzeszający niezależnych rzeczoznawców, który powstał w 1903 roku. Zajmuje się między innymi testowaniem nowych modeli samochodów oraz części i akcesoriów samochodowych.