Powrót Datsuna
Nissan zdecydował się na reaktywowanie legendarnej marki Datsun.
Datsun jak Dacia?
Miłośnicy japońskiej motoryzacji dobrze znają nazwę Datsun. Tak właśnie nazywała się firma samochodowa dziś znana wyłącznie jako Nissan. W latach 80. XX wieku, Japończycy zdecydowali się na ujednolicenie nazwy i zaprzestanie firmowania aut osobowych znakiem i logiem Datsuna. Do tej pory nazwą Nissan firmowano jedynie ciężarówki. Teraz Nissan znów powraca do dawnej nazwy, ale nie będzie ona przeznaczona dla flagowych aut marki. Datsun będzie marką tanich aut, przeznaczanych na rynki wschodzące.
Nissan i Datsun
Nissan jest blisko związany z Renault, które zrobiło dobry interes na zaoferowaniu na rynkach wschodzących, tanich i nienowoczesnych technologicznie samochodów pod logiem rumuńskiej Dacii. Nissan nie zamierza przejmować żadnej istniejącej firmy, za to wskrzesi do życia własną, przez lata nie używaną markę. Japończycy właśnie pokazali nowy logotyp Datsuna i zapowiedzieli, że już w 2014 r. na ulice Indii, Indonezji oraz Rosji wyjadą samochody nim oznaczone. Rynki wschodnie są bardzo ważne dla Nissana, który zamierza zainwestować w jedną z indyjskich fabryk prawie 400 mln dolarów. Do czasu premiery Datsuna, produkcja Nissana na rynkach wschodzących ma sięgnąć 250 tys. egzemplarzy rocznie.
źródło: Worldcarfuns