Panamera z długim rozstawem osi

Porsche dynamicznie rozbudowuje paletę dostępnych aut. Ponieważ Niemcy dostrzegli popularność limuzyn z wydłużonym rozstawem osi, praktycznie od razu uruchomili prace nad długą wersją Panamery.

Porsche Panamera

Na razie na temat Panamery LWB wiadomo tyle, że rozstaw osi w stosunku do wersji standardowej zwiększy się o 15 centymetrów i osiągnie nieco ponad 3 metry. Dodatkowa przestrzeń poskutkuje znacznym zwiększeniem miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Dzięki temu limuzyna Porsche będzie mogła zapewnić jeszcze większy komfort i zyska na charakterze reprezentacyjnym. Rynkowa prezentacja auta nie nastąpi wcześniej, niż na początku przyszłego roku.

Chińczycy kochają LWB

Limuzyny z wydłużonym rozstawem osi nie są nowością na rynku. Już pod koniec lat dziewięćdziesiątych rozwiązanie można było spotkać w Audi A8, czy Mercedesie klasy S. Zanim jednak LWB doczekało się prawdziwej hossy, musiało jeszcze minąć trochę czasu. Sukces zaczął się kilka lat temu, gdy bogacący się rynek chiński zaczął wchłaniać coraz większą ilość europejskich aut. Długie drzwi tylne i ogromna ilość miejsca na tylnej kanapie na tyle przypadły do gustu dalekowschodnim klientom, że wyniki sprzedaży zaczęły szaleć. Aby maksymalnie wykorzystać sprzyjające uwarunkowania, producenci zaczęli tworzyć wydłużone wersje specjalnie na rynek chiński. Doskonałym przykładem jest chociażby Volkswagen, Audi, czy BMW. Do tego grona dołączy pewnie wkrótce także i Porsche. Nie trudno zgadnąć bowiem, że Panamera LWB w dużej mierze jest skrojona na rynek chiński.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!