Porsche 911 Carrera GTS
Kolejna premiera szykowana na targi w Paryżu – tym razem Porsche zaprezentuje swój najnowszy model 911 Carrera GTS.
Inżynierowie Porsche poprzez zaprezentowanie nowego modelu ułatwią wybór bogaczom, którzy do tej pory mieli dylemat pomiędzy 911 w wersji Carrera S a GT3. Z zewnątrz 911 GTS nie różni się zbytnio od Carrera 4, ale za to zmiany zauważalne są pod maską. Nowy model ma być napędzany silnikiem o pojemności 3,8 litra o mocy 408 KM (23 KM więcej niż S i 27 KM mniej niż GT3).
jednak wybór obrzydliwie bogatym szczęściarzom, którzy do tej pory nie mogli zdecydować się pomiędzy 911 w wersji Carrera S a bezkompromisowym GT3… Rozwiązanie tego dylematu nazywa się 911 GTS.
Napęd w nowym Porsche, za pośrednictwem manualnej, sześciostopniowej skrzyni biegów, trafia na tylne koła. Na zamówienie model GTS będzie dostępny z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią PDK o siedmiu przełożeniach.
Porsche GTS ma osiągać setkę w zaledwie cztery sekundy, a maksymalnie ma się rozpędzać aż do 306 km/h. Według założeń producenta średnie spalanie ma wynieść ok. 10 l/100 km – przynajmniej te dane są bardziej realne niż w przypadku obiecywanych 3 litrów spalanych przez Spydera 918.
GTS ma być dostępny w dwóch wersjach nadwozia: coupe i kabriolet, a do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku.