Peugeot 301 – nowy samochód, nowa nomenklatura!
Peugeot przeprowadza globalną ofensywę modelową. Niedawno zaprezentowano kompaktowy model 208. Teraz czas na kolejną nowość – oto Peugeot 301.
Zobacz zdjęcia Peugeot 301 w naszej galerii
Peugeot 301 – co to takiego?
Nowy sedan Peugeot
Francuska firma liczy na to, że nowy sedan pomoże jej w osiągnięciu sukcesu na wielu rynkach. Zaletą auta ma być elegancki wygląd, komfort jazdy i niska cena.
Zaskoczeniem jest fakt, że 301 debiutuje jako sedan. Wszyscy spodziewali się raczej hatchbacka. Niespodzianką nie jest za to nazwa. Następca modelu 308 nie mógł nazywać się 309, gdyż model o takiej nazwie Peugeot oferował stosunkowo niedawno (1985–1993). 301 to także nazwa już użyta przez francuską firmę, ale bardzo dawno, bo w latach 30. XX w. Co więcej, 301 nie jest bezpośrednim następcą 308. To z założenia tańszy samochód, przeznaczony głównie dla mniej zamożnych klientów. Oficjalny następca 308, według nowej nomenklatury marki, będzie nada nosił taką samą nazwę – 308.
Stylistycznie 301 nawiązuje do większego 508. Jak na klasę kompakt jest dość duży i pojemny. Prawdopodobnie zostanie oparty na tej samej płycie podłogowej, co Citroeny C4 i DS4. Długość nadwozia wynosi 4,44 m, rozstaw osi 2,65 m. Pojemność bagażnika to aż 507 l.
Silniki Peugeot 301, czyli technologie HDI i VTI
Nowy model będzie dostępny z manualną, automatyczną lub półautomatyczną skrzynią biegów. W gamie jednostek silnikowych znajdą się:
- trzycylindrowy 1.2 l VTi 52 kW (71 KM) – znany z Peugeot 208
- 1.6 l HDi 68 kW (92 KM)
- 1.6 l VTi 85 kW (115 KM)
Na liście wyposażenia auta pojawią się m.in. (klimatyzacja elektroniczna, radioodtwarzacz MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i łączem USB, zdalne otwieranie bagażnika, tylne czujniki parkowania, itp.)
301 zadebiutuje w Paryżu
Peugeot 301 będzie produkowany w miejscowości Vigo. Jego oficjalna premiera odbędzie się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Sprzedaż powinna się rozpocząć w listopadzie 2012 r. Pierwszym rynkiem, na którym pojawi się 301 będzie Turcja. Docelowo auto ma dotrzeć także do Azji, Afryki i Ameryki Południowej.