Peugeot 208 – polskie ceny

Peugeot właśnie ujawnił polski cennik swojego najnowszego auta. 208 z bazową ceną 39 900 zł ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzedników.

Nowy Peugeot 208

Następca 207 ma zawładnąć europejskim segmentem B dzięki nowoczesnej stylistyce i kompaktowym rozmiarom. W czasach, gdy niemal wszystkie ,,małe” auta rozrastają się, by zapewnić większą przestrzeń dla pasażerów, Peugeot wprowadza na rynek coraz mniejsze auta. 208 będzie o 7 cm krótszy i 1 cm niższy od modelu 207. Mimo to, ilość przestrzeni dla pasażerów oraz bagażnik powiększyły się. Prawdziwą niespodzianką jest waga auta. W najlżejszej wersji nie będzie ona przekraczać tony. Oznacza to, że w porównaniu do poprzednika, Peugeot 208 waży o ponad 100 kg mniej.

Zapowiadana przez Peugeot ,,Re-generacja” stylistyki, opiera się o stworzenie opływowej konstrukcji nadwozia. Zapewnia ona nie tylko nieprzeciętny wygląd, ale i niski współczynnik oporu powietrza. Nowa osłona chłodnicy, nowe lampy z przodu i z tyłu oraz efektowne przetłoczenia upodobniają auto do poprzedniego dzieła marki Peugeot – modelu 508.

Peugeot 208 - wnętrzeErgonomia i styl 208

Specjaliści z Peugeot chwalą się, że wszystkie wskaźniki i przełączniki, znajdujące się wewnątrz 208, zostały zaprojektowane na nowo. Rzeczywiście układ przycisków wygląda nowocześnie, ale niektóre elementy wnętrza znamy już z innych samochodów, obecnie znajdujących się w gamie francuskiej marki.

Ekologiczne diesle e-HDI od Peugeot

Eko-diesle i nowe silniki benzynowe VTi

Popularne diesle Peugeot służą z powodzeniem w wielu modelach. Dla samochodu, który swoją premierę miał wiosną 2012 r., zwykły diesel już jednak nie wystarczy. Ekologiczna technologia e-HDI zapewni najniższy w klasie poziom emisji CO2 oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę ekonomiczność diesla HDI w Peugeot 508, łatwiej uwierzyć w zapewnienia producenta, jakoby nowy 208 miał spalać na 100 km średnio 3,4 l oleju napędowego (emisja od 87 g/km). Wszystko za sprawą niskiej masy, aerodynamiki, systemu Start&Stop i kilku innych eko-rozwiązań. Ekologiczne będą także dwie jednostki benzynowe. Silniki 1.0 l oraz 1.2 l VTi, powinny spalać średnio 4,3 l na 100 km.

Peugeot 208

Ekologiczne rozwiązania, zastosowane przy konstrukcji Peugeot pozwolą nie tylko na zaoszczędzenie paliwa podczas jazdy. Dzięki użyciu materiałów pochodzenia naturalnego lub pozyskanych z recyklingu, firma ma zaoszczędzić na produkcji ponad 1600 ton paliwa rocznie. Francuzi jako pierwsi na świecie z całkowicie ekologicznych materiałów, wykonali tylny zderzak oraz wentylator. Elementy eko-design’u mają stanowić 25% masy materiałów użytych do produkcji nowego Peugeot 208.

Wyposażenie Peugeot 208

Access, Active, Allure

208 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Najuboższa – Access zawiera m.in. wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka i komputer pokładowy. Dopłacić trzeba m.in. za klimatyzację manualną, czy system audio z radiem CD. Wersja Active te i kilka innych dodatkowych elementów posiada w standardzie. Najbogatsza wersja wyposażenia Allure wyróżnia się m.in. ciekawą stylistyką (chromy), aluminiowymi felgami 16” i multimedialnym ekranem dotykowym z mp3, USB i Bluetooth, ale za niektóre gadżety będzie trzeba dopłacać (m.in. system HiFi, szklany dach, skórzana tapicerka).

Peugeot 208Peugeot 208 – ceny

208 od 39 900 zł

Najmniejszy silnik benzynowy 1.0 VTi 68 KM, znany m.in. Peugeota 107, będzie najtańszą jednostką napędową modelu 208. W podstawowej wersji wyposażenia Access, auto z tym silnikiem będzie kosztować 39 900 zł (wersja trzydrzwiowa). Niestety ta odmiana będzie dostępna w Polsce dopiero od września. Lepszą dynamikę zapewni silnik 1.2 VTi 82 KM (od lipca), ale jego ceny startują od 48 700 zł. W wersji pięciodrzwiowej, zamiast 1.2, w ofercie znajdzie się jednostka 1.4 VTi 95 KM (od 46 900 zł). 1.6 VTi generuje 120 KM a 1.6 THP155 KM. Oba będą dostępne od lipca. Ceny to odpowiednio 60 300 i 66 300 zł. Najmocniejsza jednostka benzynowa będzie dostępna tylko w wersji dwudrzwiowej.

Paletę diesli otwiera 1.4 HDi. Mały diesel zapewnia 68 KM. Cena bazowa 208 z tą jednostką to 52 200 zł. 1.6 e-HDI występuje w dwóch wariantach mocy – 92 i 115 KM. Mocniejsza wersja kosztuje min. 69 300 zł.

Cennik:

Peugeot 208 – hatchback trzydrzwiowy

Wersja/silnik 1.0 VTi 1.2 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.4 HDi 1.6 e-HDI 92 KM 1.6 e-HDI 115 KM
Access 39 900 zł 52 200 zł
Active 48 700 zł 59 600 zł
Allure 60 300 zł 66 300 zł 67 100 zł 70 100 zł

Peugeot 208 – hatchback pięciodrzwiowy

Wersja/silnik 1.0 VTi 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.4 HDi 1.6 e-HDI 92 KM 1.6 e-HDI 115 KM
Access 42 900 zł 46 900 zł 53 400 zł
Active 47 500 zł 49 900 zł 56 400 zł 60 800 zł
Allure 55 400 zł 59 500 zł 66 300 zł 69 300 zł

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!