Peugeot 208 – polskie ceny
Peugeot właśnie ujawnił polski cennik swojego najnowszego auta. 208 z bazową ceną 39 900 zł ma szansę na powtórzenie sukcesu poprzedników.
Nowy Peugeot 208
Następca 207 ma zawładnąć europejskim segmentem B dzięki nowoczesnej stylistyce i kompaktowym rozmiarom. W czasach, gdy niemal wszystkie ,,małe” auta rozrastają się, by zapewnić większą przestrzeń dla pasażerów, Peugeot wprowadza na rynek coraz mniejsze auta. 208 będzie o 7 cm krótszy i 1 cm niższy od modelu 207. Mimo to, ilość przestrzeni dla pasażerów oraz bagażnik powiększyły się. Prawdziwą niespodzianką jest waga auta. W najlżejszej wersji nie będzie ona przekraczać tony. Oznacza to, że w porównaniu do poprzednika, Peugeot 208 waży o ponad 100 kg mniej.
Zapowiadana przez Peugeot ,,Re-generacja” stylistyki, opiera się o stworzenie opływowej konstrukcji nadwozia. Zapewnia ona nie tylko nieprzeciętny wygląd, ale i niski współczynnik oporu powietrza. Nowa osłona chłodnicy, nowe lampy z przodu i z tyłu oraz efektowne przetłoczenia upodobniają auto do poprzedniego dzieła marki Peugeot – modelu 508.
Ergonomia i styl 208
Specjaliści z Peugeot chwalą się, że wszystkie wskaźniki i przełączniki, znajdujące się wewnątrz 208, zostały zaprojektowane na nowo. Rzeczywiście układ przycisków wygląda nowocześnie, ale niektóre elementy wnętrza znamy już z innych samochodów, obecnie znajdujących się w gamie francuskiej marki.
Ekologiczne diesle e-HDI od Peugeot
Eko-diesle i nowe silniki benzynowe VTi
Popularne diesle Peugeot służą z powodzeniem w wielu modelach. Dla samochodu, który swoją premierę miał wiosną 2012 r., zwykły diesel już jednak nie wystarczy. Ekologiczna technologia e-HDI zapewni najniższy w klasie poziom emisji CO2 oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę ekonomiczność diesla HDI w Peugeot 508, łatwiej uwierzyć w zapewnienia producenta, jakoby nowy 208 miał spalać na 100 km średnio 3,4 l oleju napędowego (emisja od 87 g/km). Wszystko za sprawą niskiej masy, aerodynamiki, systemu Start&Stop i kilku innych eko-rozwiązań. Ekologiczne będą także dwie jednostki benzynowe. Silniki 1.0 l oraz 1.2 l VTi, powinny spalać średnio 4,3 l na 100 km.
Ekologiczne rozwiązania, zastosowane przy konstrukcji Peugeot pozwolą nie tylko na zaoszczędzenie paliwa podczas jazdy. Dzięki użyciu materiałów pochodzenia naturalnego lub pozyskanych z recyklingu, firma ma zaoszczędzić na produkcji ponad 1600 ton paliwa rocznie. Francuzi jako pierwsi na świecie z całkowicie ekologicznych materiałów, wykonali tylny zderzak oraz wentylator. Elementy eko-design’u mają stanowić 25% masy materiałów użytych do produkcji nowego Peugeot 208.
Wyposażenie Peugeot 208
Access, Active, Allure
208 będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Najuboższa – Access zawiera m.in. wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka i komputer pokładowy. Dopłacić trzeba m.in. za klimatyzację manualną, czy system audio z radiem CD. Wersja Active te i kilka innych dodatkowych elementów posiada w standardzie. Najbogatsza wersja wyposażenia Allure wyróżnia się m.in. ciekawą stylistyką (chromy), aluminiowymi felgami 16” i multimedialnym ekranem dotykowym z mp3, USB i Bluetooth, ale za niektóre gadżety będzie trzeba dopłacać (m.in. system HiFi, szklany dach, skórzana tapicerka).
Peugeot 208 – ceny
208 od 39 900 zł
Najmniejszy silnik benzynowy 1.0 VTi 68 KM, znany m.in. Peugeota 107, będzie najtańszą jednostką napędową modelu 208. W podstawowej wersji wyposażenia Access, auto z tym silnikiem będzie kosztować 39 900 zł (wersja trzydrzwiowa). Niestety ta odmiana będzie dostępna w Polsce dopiero od września. Lepszą dynamikę zapewni silnik 1.2 VTi 82 KM (od lipca), ale jego ceny startują od 48 700 zł. W wersji pięciodrzwiowej, zamiast 1.2, w ofercie znajdzie się jednostka 1.4 VTi 95 KM (od 46 900 zł). 1.6 VTi generuje 120 KM a 1.6 THP aż 155 KM. Oba będą dostępne od lipca. Ceny to odpowiednio 60 300 i 66 300 zł. Najmocniejsza jednostka benzynowa będzie dostępna tylko w wersji dwudrzwiowej.
Paletę diesli otwiera 1.4 HDi. Mały diesel zapewnia 68 KM. Cena bazowa 208 z tą jednostką to 52 200 zł. 1.6 e-HDI występuje w dwóch wariantach mocy – 92 i 115 KM. Mocniejsza wersja kosztuje min. 69 300 zł.
Cennik:
Peugeot 208 – hatchback trzydrzwiowy |
|||||||
Wersja/silnik | 1.0 VTi | 1.2 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.4 HDi | 1.6 e-HDI 92 KM | 1.6 e-HDI 115 KM |
Access | 39 900 zł | – | – | – | 52 200 zł | – | |
Active | – | 48 700 zł | – | – | – | 59 600 zł | – |
Allure | – | – | 60 300 zł | 66 300 zł | – | 67 100 zł | 70 100 zł |
Peugeot 208 – hatchback pięciodrzwiowy |
|||||||
Wersja/silnik | 1.0 VTi | 1.4 VTi | 1.6 VTi | 1.6 THP | 1.4 HDi | 1.6 e-HDI 92 KM | 1.6 e-HDI 115 KM |
Access | 42 900 zł | 46 900 zł | – | – | 53 400 zł | – | |
Active | 47 500 zł | 49 900 zł | – | – | 56 400 zł | 60 800 zł | – |
Allure | – | 55 400 zł | 59 500 zł | – | – | 66 300 zł | 69 300 zł |