Nowy diesel BiTurbo w Oplu Insignia
Paleta jednostek silnikowych Opla Insigni zostanie uzupełniona o nową, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną. 195-konne BiTurbo CDTI o pojemności 2.0 doskonale wpisuje się w ideę downsizingu.
195 KM z 2 litrów pojemności
Silnik 2.0 CDTI BiTurbo w Oplu Insignia
Silnik 2.0 CDTI BiTurbo mimo małej pojemności, będzie produkował dużą moc. Aż 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego wystarczą, by rozpędzić auto do 100 km/h w 8,7 sekundy i maksymalnie do 230 km/h. Nowa technologia pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Wersje z manualną skrzynią biegów będą wyposażone w system Start&Stop. Średnie spalanie Insigni w wersji z napędem na przednie koła może wynieść nawet 4,9 l na 100 km.
BiTurbo – dwie turbosprężarki
Insignia bez turbodziury
Opel udowodnił, że potrafi produkować silniki z dwustopniowym doładowaniem. Podobnie jak jednostki BMW, czy Fiata, nowa czterocylindrowa jednostka będzie wyposażone w dwie turbosprężarki. Zastosowano wtrysk Common Rail. Mniejsza turbosprężarka będzie pracować wydajnie na niższych obrotach. To rozwiązanie ma na celu likwidację ,,turbodziury„. Już przy 1500 obr./min. silnik dysponować będzie 350 Nm. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, do gry włączy się większa turbosprężarka. Obie będą pracować razem, ale przy ok. 3 000 obr./min. wszystkie gazy zostaną skierowane do większej turbosprężarki, by zwiększyć efektywność.
Mocniejszy Opel Insignia już od stycznia 2012 r.
Cena Opla Insigni Biturbo
Nowe BiTurbo trafi pod maskę Insigni już w styczniu przyszłego roku. Cena auta z tym silnikiem, nie powinna przekroczyć 150 tys. złotych. Opel w wersji BiTurbo będzie posiadał aktywne zawieszenie FlexRide i, opcjonalnie, napęd na wszystkie koła.
Zobacz także: Najmocniejsze diesle 2.0, czyli nowożytna idea downsizingu