Nowy diesel BiTurbo w Oplu Insignia

Paleta jednostek silnikowych Opla Insigni zostanie uzupełniona o nową, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną. 195-konne BiTurbo CDTI o pojemności 2.0 doskonale wpisuje się w ideę downsizingu.

195 KM z 2 litrów pojemności

Silnik 2.0 CDTI BiTurbo w Oplu Insignia

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 195 KMSilnik 2.0 CDTI BiTurbo mimo małej pojemności, będzie produkował dużą moc. Aż 195 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego wystarczą, by rozpędzić auto do 100 km/h w 8,7 sekundy i maksymalnie do 230 km/h. Nowa technologia pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Wersje z manualną skrzynią biegów będą wyposażone w system Start&Stop. Średnie spalanie Insigni w wersji z napędem na przednie koła może wynieść nawet 4,9 l na 100 km.

BiTurbo – dwie turbosprężarki

Insignia bez turbodziury

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 195 KMOpel udowodnił, że potrafi produkować silniki z dwustopniowym doładowaniem. Podobnie jak jednostki BMW, czy Fiata, nowa czterocylindrowa jednostka będzie wyposażone w dwie turbosprężarki. Zastosowano wtrysk Common Rail. Mniejsza turbosprężarka będzie pracować wydajnie na niższych obrotach. To rozwiązanie ma na celu likwidację ,,turbodziury„. Już przy 1500 obr./min. silnik dysponować będzie 350 Nm. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, do gry włączy się większa turbosprężarka. Obie będą pracować razem, ale przy ok. 3 000 obr./min. wszystkie gazy zostaną skierowane do większej turbosprężarki, by zwiększyć efektywność.

Mocniejszy Opel Insignia już od stycznia 2012 r.

Cena Opla Insigni Biturbo

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo 195 KMNowe BiTurbo trafi pod maskę Insigni już w styczniu przyszłego roku. Cena auta z tym silnikiem, nie powinna przekroczyć 150 tys. złotych. Opel w wersji BiTurbo będzie posiadał aktywne zawieszenie FlexRide i, opcjonalnie, napęd na wszystkie koła.

Zobacz także: Najmocniejsze diesle 2.0, czyli nowożytna idea downsizingu


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!