Nowe silniki TDI od Volkswagena

Volkswagen zapowiada nową wersję popularnego silnika 2.0 TDI. Nowa jednostka ma zapewnić lepsze osiągi (190KM) oraz wyższą kulturę pracy.

Na dwóch cylindrach…

Nieoficjalna nazwa pierwszego z silników, benzynowego, to EA211. Będzie to silnik czterocylindrowy z technologią odłączania 2 z 4 cylindrów podczas pracy w zakresie 1400 – 4000 obr/min., czyli praktycznie przez większość czasu, w jakim użytkujemy nasz samochód. Ma to zwiększyć ekonomikę jazdy i obniżyć średnie zużycie paliwa o 0,4 litra na 100km/h.

Pierwszy silnik EA211 zadebiutuje w nowym Volkswagenie Polo.

Drugim z tej serii będzie diesel o nazwie roboczej EA288. Został on już zaprezentowany w koncepcyjnej  formie w hybrydzie Volkswagen Cross Coupe na salonie samochodowym  w Genewie.

Nowe silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI

Seria EA288 ma to być rodziną turbodiesli  (TDI) o pojemności od 1.6 do 2.0 litra.
Diesel będzie produkował do 190 KM i 379 Nm. To sporo, jednak konkurencyjne firmy już oferują silniki o podobnych parametrach (np. Lancia, BMW). W tym wypadku VW raczej goni konkurencję niż wyznacza nowe trendy.

Charakterystyczne cechy obydwu typów silników to bezobsługowy napęd rozrządu, system szybszego rozgrzewania na zimne dni oraz system wałków wyrównawczych, eliminujący wibracje generowane przez jednostkę napędową.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!