napęd fwd a rwd
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą napęd fwd a rwd. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem napęd fwd a rwd.
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą napęd fwd a rwd. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem napęd fwd a rwd.
Możliwość komentowania została wyłączona.
Napęd na cztery koła, napęd przedni, napęd tylny – co tak naprawdę kryje się pod skrótami AWD, FWD, RWD?
Najbardziej klasyczny rodzaj napędu – silnik umieszczony z przodu (wzdłużnie) i napęd na tylną oś. Oczywiście, w tym przypadku silnik nie musi się znajdować z przodu (choć to najbardziej popularne rozwiązanie), często sportowe auta mają silnik umiejscowiony centralnie (przed tylną osią) lub nawet za tylną osią (np. Porsche 911).
Dokładnie przed 30 laty na scenie pojawił się samochód, który miał zmienić świat techniki: 3 marca 1980 roku pierwsze Audi quattro stanęło w świetle jupiterów Genewskiego Salonu Samochodowego. Ten zdobywający wszystkie możliwe nagrody model z czterema pierścieniami rozpoczął pełną sukcesów historię, która trwa nieprzerwanie do dziś.
Czy silnik elektryczny będzie godnym następcą silnika spalinowego? Czy napęd hybrydowy to krok do rewolucji w motoryzacji? Silnik spalinowy i elektryczny – czy w samochodach przyszłości, dla większej mocy i większego zasięgu, będą musiały zawsze działać oba z nich?
Już niedługo na drogach obok tradycyjnych samochodów z silnikami napędzanymi benzyną, ropą czy gazem, pojawią się samochody elektryczne. Niektóre koncerny coraz bardziej rozwijają technologię aut elektrycznych. Jednym z nich jest Nissan.
Nissan Qashqai sukcesem podbił nie tylko polski, ale także Europejski rynek. Ciężko się jednak dziwić. Japończyk ma praktyczne nadwozie, świetnie sprawdza się w mieście i za niewygórowaną cenę daje naprawdę wiele.
Producenci często nie opisują sposobu działania swojego napędu na wszystkie koła. Dla kupującego może wystarczyć emblemat na klapie ,,4×4”. Nic dziwnego, każdy chciałby pochwalić się napędem na cztery koła z prawdziwego zdarzenia. Jednak różnice w sposobie ich działania są duże. Warto zapoznać się z nimi, gdyż to właśnie one w głównej mierze odpowiadają za walory […]
Audi Q5 – SUV z segmentu klasy średniej stał się teraz bardziej atrakcyjny, wydajny i sportowy. Audi Q5 hybrid quattro to pierwszy seryjny model hybrydowy tej marki. Łączy moc silnika V6 z zużyciem paliwa na poziomie jednostki czterocylindrowej.
Na naszym rynku to najbardziej popularna opcja, silnik umiejscowiony z przodu (zazwyczaj poprzecznie) i napęd na koła przednie. Takie rozwiązanie jest najprostsze i najtańsze. Silnik i skrzynia biegów są umiejscowione z przodu więc ,,dociskają” oś napędową zapewniając dobrą trakcję.