fwd rwd awd
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą fwd rwd awd. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem fwd rwd awd.
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą fwd rwd awd. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem fwd rwd awd.
Możliwość komentowania została wyłączona.
Napęd na cztery koła, napęd przedni, napęd tylny – co tak naprawdę kryje się pod skrótami AWD, FWD, RWD?
Nowym modelem S60, Volvo mocno zaatakowało konkurentów klasy średniej. Nowoczesne jednostki napędowe, ciekawy design, bogate wyposażenie oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa mają być głównymi zaletami nowego S60.
Nissan Qashqai sukcesem podbił nie tylko polski, ale także Europejski rynek. Ciężko się jednak dziwić. Japończyk ma praktyczne nadwozie, świetnie sprawdza się w mieście i za niewygórowaną cenę daje naprawdę wiele.
Ford Kuga to przedstawiciel modnej ostatnio kategorii SUV. Propozycja Forda ma się czym pochwalić, ale nie brak też powodów do wstydliwego przymknięcia ładnych, szklanych oczek, zaprojektowanych zgodnie z zasadą Kinetic Design.
Paleta jednostek silnikowych Opla Insigni zostanie uzupełniona o nową, turbodoładowaną jednostkę wysokoprężną. 195-konne BiTurbo CDTI o pojemności 2.0 doskonale wpisuje się w ideę downsizingu.
Już wiosną 2012 r. w polskich salonach sprzedaży pojawi się Citroen DS5. Do publicznej informacji podano już cennik tego modelu. Najtańsza wersja przedstawiciela ekskluzywnej linii DS będzie kosztować 99 900 zł.
Fiat Freemont był pierwszym z serii pojazdów, które po połączeniu koncernu Fiata z Chryslerem, miały scalić ze sobą amerykańską funkcjonalność z europejskim stylem. Fiat postanowił jeszcze bardziej zamerykanizować Freemonta. Do salonów trafiła właśnie odmiana z napędem na cztery koła (AWD). Czyżby narodził się europejski Cheeroke?
Subaru przekonuje, że napęd Symmetrical AWD w połączeniu z silnikami boxer to najlepsza koncepcja budowania samochodów z napędem na 4 koła. Silnik ma nie generować wibracji i lepiej reagować na dodanie gazu, środek ciężkości auta jest obniżony – Nobel z fizyki dla Subaru?
Najbardziej klasyczny rodzaj napędu – silnik umieszczony z przodu (wzdłużnie) i napęd na tylną oś. Oczywiście, w tym przypadku silnik nie musi się znajdować z przodu (choć to najbardziej popularne rozwiązanie), często sportowe auta mają silnik umiejscowiony centralnie (przed tylną osią) lub nawet za tylną osią (np. Porsche 911).
Na naszym rynku to najbardziej popularna opcja, silnik umiejscowiony z przodu (zazwyczaj poprzecznie) i napęd na koła przednie. Takie rozwiązanie jest najprostsze i najtańsze. Silnik i skrzynia biegów są umiejscowione z przodu więc ,,dociskają” oś napędową zapewniając dobrą trakcję.