Samochody stajni Volkswagena uchodzą w naszym kraju za wzorowe. Chwali się je przede wszystkim za solidność wykonania oraz bezawaryjność. Jest w tym przekonaniu sporo racji, acz VW, podobnie jak każdy liczący się producent, ma na swoim sumieniu także kilka wpadek. Co nie udało się specjalistom z Wolfsburga?
Silnik 1.9 TDI jest wręcz kultową jednostką Volkswagena. Pojawił się jako następca turbodoładowanego silnika 1.9 TD o mocy 75 KM. Zastosowanie wtrysku bezpośredniego zwiększyło moc do 90 KM i obniżyło średnie spalanie.
SEAT zaktualizował ofertę silnikową w modelach Ibiza, Leon, Altea i Exeo. Ibiza jest teraz dostępna z nową 105-konną jednostką 1.2 TSI w połączeniu ze skrzynią manualną przekładnią DSG, zastępującą 105-konny silnik 1.6 MPi. Modele Altea i León dostępne są z silnikiem 2.0 TDI CR o mocy 140 KM z technologią common rail oraz skrzynią manualną […]
Użytkownicy polskich dróg, co nie powinno dziwić, coraz częściej decydują się na zakup auta dostosowanego do jazdy w trudnych warunkach terenowych. Auta typu SUV oferowane są przez niemal wszystkich dealerów znanych marek. Nie należą jednak do modeli najtańszych. Mimo wszystko, kierowca, który ma w portfelu nieco ponad sto tysięcy złotych może już liczyć na zakup […]
Niemiecki producent z Ingolstadt postanowił rozszerzyć ofertę silnikową swojego topowego, a zarazem największego SUVa. Silnik to nowoczesna jednostka wysokoprężna V6 TDI o mocy 204 KM. Jednostka na razie, trafi pod maski egzemplarzy sprzedawanych w Wielkiej Brytanii.
Teoretycznie Skoda posiada w swojej ofercie tylko kilka modeli. Najwyższą pozycję w gamie zajmuje wygodna limuzyna, czyli Superb. Auto występuje w bardzo wielu wariantach wyposażenia. Test wersji Combi 2.0 TDI 170 KM pokazał, że za dodatkowe pieniądze, można zrobić z pozornie zwyczajnego Superba, ekskluzywną limuzynę, pukającą do bram klasy wyższej.
Rodzina silników wysokoprężnych TDI oferowana jest głównie w samochodach z grupy Volkswagena ( VW, Audi, Seat, Skoda oraz w Porsche ). Silniki TDI trafiały również do samochodów Volvo (np. Volvo 850), Chrysler/Jeep, Mitsubishi (2.0 TDI sprzedawany był jako 2.0 DiD)
Scirocco, Eos, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat, Passat CC, Passat Variant, Tiguan oraz T5, czyli Volkswageny wyposażone w silnik 2.0 CR TDI, czeka wizyta w serwisie. Powodem jest wada fabryczna.
Co zmieni się w Skodzie Fabii z silnikiem diesla, jeśli pomaluje się ją na żółto? Niewiele, ale coś musi być na rzeczy, skoro specjaliści od kreowania wizerunku taką właśnie przemianę małej Fabii doradzili.
Volkswagen zaprezentował swoją najnowszą ofertę, a w niej specjalne wersje Optimum charakteryzujące się atrakcyjną ceną oraz wzbogaconym wyposażeniem seryjnym. Dotyczą one Polo, Golfa i Jetty. Dodatkowo przygotowano pakiety 990 i Komfort dla Passata.