Fiat Bravo z nowym silnikiem benzynowym 1.4 MultiAir.

Rusza sprzedaż nowych wersji Fiata Bravo wyposażonych w turbodoładowane silniki 1.4 MultiAir 16v o mocy 140 KM z systemem Start&Stop montowanym seryjnie.

Fiat Bravo1.4 MultiAir – polskie ceny

Nowy silnik montowany w Fiacie Bravo według zapewnień producenta zużywa zaledwie 5,7 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 230 Nm przy 1750 obr./min.

W Polsce Bravo z nowym silnikiem MultiAir dostępne jest w następujących wersjach: Dynamic, Emotion i Sport i kosztuje odpowiednio 67 990 zł i 76 990 zł (Emotion lub Sport).

W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, zespół napędowy Multiair zapewnia wzrost mocy (do 10%) i momentu obrotowego (do 15%), ponadto istotne zmniejszenie zużycia paliwa (do 10%) oraz emisji CO2 (do 10%). Prawdziwa istota MultiAir wyrażona została w nowym elektro-hydraulicznym systemie sterowania zaworami. Dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssących silnika, bez udziału przepustnicy, udało się zredukować zużycie paliwa oraz emisję substancji zanieczyszczających środowisko.

Oszczędność i wydajność uzyskano także dzięki systemowi Start&Stop, który steruje czasowym wyłączeniem silnika w przypadku postoju pojazdu. Ponadto silnik 1.4 MultiAir 140 KM jest połączony z nową, manualną, 6 biegową skrzynią biegów, dzięki której kierowca doświadczy większej przyjemności prowadzenia pojazdu poprzez płynną, szybszą i bardziej precyzyjną zmianę biegów. Nowy zespół napędowy posiada homologację Euro 5.

Wraz z debiutem nowego napędu MultiAir, gamę Fiata Bravo wzbogacono o inną nowość: silnik 1.4 T-Jet 120 KM z homologacją Euro 5, który w stosunku do odpowiednika Euro 4, zmniejsza emisję CO2, z 149 do 146 g/km. Dostępny w wersji Dynamic, Fiat Bravo wyposażony w ten silnik kosztuje 60 990 zł.

Co przemawia za wyborem modelu z silnikiem MultiAir? Być może fakt, że 65 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów uznało, że nowa jednostka koncernu Fiat jest najlepszym, nowym silnikiem na świecie. Tytuł międzynarodowego silnika roku jest jednym z najbardziej cenionych przez producentów samochodowych, a Fiat za swój silnik otrzymał ten tytuł w czerwcu 2010 roku.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!