Chevrolet zmienił agencję

Chevrolet wybrał nowoutworzoną firmę Commonwealth jako swoją nową globalną agencję reklamową, odpowiedzialną za prowadzenie kreatywnych kampanii na całym świecie przy wykorzystaniu wszystkich platform reklamowych.

Informacja: Chevrolet

Chevrolet Logo 2010Firma Commonwealth z siedzibą w Detroit to pierwsza na rynku spółka joint venture typu 50/50, którą tworzą dwa przedsiębiorstwa: należąca do Omnicom Group firma Goodby, Silverstein & Partners z siedzibą w San Francisco oraz McCann Erickson Worldwide z siedzibą w Nowym Jorku, będąca częścią Interpublic Group.

Połączenie kompetencji obu partnerów w spółce Commonwealth zaowocowało stworzeniem firmy o bogatym zapleczu kreatywnych talentów, rozległej znajomości rynku motoryzacyjnego oraz zdolnościach strategicznego zarządzania biznesowego, co jest dużym atutem na rynku. Wcześniej Chevrolet korzystał z usług 70 agencji.

„Po raz pierwszy w historii dwa duże holdingi, zajmujące się komunikacją marketingową, połączyły siły, aby stworzyć jedną firmę”, powiedział Joel Ewanick, wiceprezes GM i dyrektor ds. marketingu globalnego. „Commonwealth będzie miało swoją siedzibę w Detroit, a nadrzędnym celem firmy będzie umocnienie wizerunku Chevroleta, jako marki znanej na całym świecie”.

Wybór firmy Commonwealth, w połączeniu z przekazaniem odpowiedzialność za globalne działania mediowe firmie Carat, zajmującej się planowaniem i zakupem mediów, jest częścią dążenia Chevroleta do zwiększenia wydajności działań marketingowych i efektywnego budowania wizerunku koncernu na rynkach całego świata.

„Oczekujemy, że ta konsolidacja wygeneruje w ciągu kolejnych pięciu lat oszczędności rzędu 2 miliardów dolarów, z czego część zostanie wykorzystana na globalne działania marketingowe marki Chevrolet, a część wpłynie na wyniki finansowe”, dodał Ewanick.

Firma Commonwealth będzie prowadzona przez ośmioosobowy Globalny Komitet Doradczy, który będzie nadzorował wszystkie kreatywne inicjatywy i strategie wdrażane w imieniu Chevroleta na całym świecie. Zlecenia będą realizowane przez globalne centra w Detroit, Mediolanie, Bombaju i Sao Paulo, co zapewni spójną strategię rozwoju na lokalnych rynkach całego świata.

Zarząd tworzą czterej spośród najbardziej uznanych dyrektorów kreatywnych w branży: Jeff Goodby, który będzie pełnił funkcję prezesa, Washington Olivetto, Linus Karlsson i Prasoon Joshi. Wszyscy liderzy będą ze sobą współpracować w kwestii najważniejszych inicjatyw kreatywnych i przydziału środków.

„Jesteśmy podekscytowani faktem, iż tworzymy część zespołu, którego zadaniem jest poprawa globalnego wizerunku Chevroleta”, powiedział Goodby, prezes i dyrektor kreatywny w Goodby, Silverstein & Partners. „Cieszę się, że w tym procesie wzięły udział osoby o najwyższych kompetencjach. Joel Ewanick zawsze ustanawia nowe granice w swoich działaniach i wypróbowuje nowe koncepcje, czego najlepszym przykładem jest jego przychylność w stosunku do tego projektu. Firma Commonwealth znaczy wiele dla Chevroleta i dla nas”.

Do tej pory firma Goodby, Silverstein & Partners prowadziła działania kreatywne dla Chevroleta w Stanach Zjednoczonych, czyli na największym rynku zbytu marki, natomiast McCann Worldwide świadczy dla Chevroleta usługi reklamowe na globalnych rynkach, łącznie z Meksykiem, Kanadą, Brazylią, Indiami, Japonią, Chinami i Ameryką Łacińską.

„Cieszymy się, że możemy zaoferować nasze usługi dynamicznie rozwijającej się marce Chevrolet i koncernowi General Motors”, powiedział Nick Brien, prezes i dyrektor generalny w McCann Worldgroup. „Commonwealth łączy doświadczenie firm McCann i Goodby w tworzeniu rozwiązań marketingowych, które rozwijają markę w kreatywny i nowoczesny sposób”.

Commonwealth niezwłocznie zacznie przejmować odpowiedzialność za działania kreatywne Chevroleta w większości regionów świata, z wyjątkiem Chin, Indii i Uzbekistanu, gdzie aktywności te będą nadal prowadzone przez agencje działające na tamtejszych rynkach.

Informacja: Chevrolet


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!