C-Tronic Diesel Power od Carlssona – większa moc twojego Mercedesa

Diesle Mercedesa należą do najmocniejszych i najbardziej wydajnych. Mimo to nietrudno znaleźć pasjonatów aut z gwiazdą, którzy chcieliby jeszcze zwiększyć moc i osiągi swoich maszyn. Takim ludziom pomaga polski oddział firmy Carlsson, montując moduły C-Tronic, w tym innowacyjny Diesel Power.

Czym jest Carlsson?

Kim był Ingvar Carlsson?

Carlsson to niemiecka firma, zajmująca się tuningiem samochodów. Ma swoją siedzibę w mieście Gut Wiesenhof. Od ponad 20 lat zajmuje się modyfikowaniem samochodów, specjalizując się głównie w autach ze stajni Mercedes-Benz. W ostatnich latach firma słynie z produkcji innowacyjnych felg samochodowych. Nazwa ,,Carlsson”, pochodzi od nazwiska szwedzkiego kierowcy rajdowego Ingvara Carlssona (1947-2009), który w czasie swojej kariery, występował w barwach teamu Mercedesa. Firma Carlsson ma swojego autoryzowanego przedstawiciela w Polsce (link).

Jak zwiększyć moc diesla Mercedesa?

C-Tronic Diesel Power

Jedną z najciekawszych usług, oferowanych przez polski oddział Carlssona jest modyfikacja silników wysokoprężnych w autach Mercedesa. Poprawa mocy i osiągów, uzyskiwana jest bez skomplikowanych i ryzykownych ingerencji w mechanikę, a jedynie poprzez zmianę oprogramowania sterownika silnika.

Carlsson MLChiptuning Carlssona może podnieść moc silnika o 20 %, a maksymalny moment obrotowy, nawet o 25 %. Moduł C-tronic jest bezinwazyjny, nie wymaga ingerencji w wiązki kablowe, nie wpływa też na oryginalne oprogramowanie silnika. Jego działanie polega na wykorzystaniu fabrycznej rezerwy, jaką zawsze zostawiają producenci silników. Jedną z zalet modułu C-Tronic jest jego szybki montaż.

Tuning silnika a awaryjność

Podobnie jak większość firm tuningowych, Carlsson zapewnia, że przeprowadzenie modyfikacji nie wpływa negatywnie na trwałość i bezawaryjność silnika. Przeciwnie, firma deklaruje, że systemy nadzorujące pracę silnika, które posiada C-Tronic, zapewniają bezpieczeństwo korzystania z lepszych osiągów. Systemy zapobiegają przegrzaniu sterownika, odcinają zwiększanie mocy silnika przez C-Tronic, gdy temperatura spalin jest zbyt wysoka, kontrolują też temperaturę płynu chłodniczego.

C-TronicCarlsson C-Tronic Diesel Power obniża spalanie

Mimo wyższej mocy i lepszych osiągów (nawet 1 s szybciej do 100 km/h), średni rezultat spalania auta, wyposażonego w moduł C-Tronic, powinien być niższy niż przed modyfikacją. Dzieje się tak, ponieważ maksymalny moment obrotowy silnika jest dostępny od niższej wartości obrotów niż fabrycznie. Dynamiczne przyspieszanie nie wymaga więc głębokiego wciskania pedału gazu, czy redukcji biegów przy wyprzedzaniu. Rezultaty spalania w dużej mierze zależne są od stylu jazdy kierowcy. Jak powszechnie wiadomo, ludzie którzy decydują się na tuning silnika, zazwyczaj nie robią tego po to, by oszczędzać paliwo. Wykorzystywanie pełni możliwości zmodyfikowanej jednostki nie idzie w parze z oszczędnością.

C-Tronic dla Mercedesa ML

Polski oddział firmy Carlsson zajmuje się m.in. tuningiem Mercedesa ML. Wersja 350 Blue TEC z 3-litrowym dieslem V6 ma fabrycznie moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. Dzięki zastosowaniu sterownika C-Tronic, można podnieść moc do 310 KM a maksymalny moment do 700 Nm. Bez ingerowania w oryginalną konstrukcje zmniejsza się także spalanie Mercedesa ML. Według producenta jest to średnio 6,8–7,4 l na 100 km. Przy oszczędnej jeździe, po przeróbkach Carlssona auto może spalać niewiele ponad 6 l (mniej o ok. 10 %).

Carlsson - felgiCena tuningu Carlssona

Modyfikacje C-Tronic nie wymagają znaczącej ingerencji w podzespoły pojazdu, dlatego też są jedną z tańszych metod tuningu. Przykładowo, zabieg wykonany na opisanym wyżej Mercedesie ML kosztuje 6 300 zł netto. W ofercie firmy znajdują się też moduły do silników benzynowych, w tym nowoczesnych jednostek Mercedesa BlueTec. Carlsson oferuje także tuning wizualny, dostępny dla większości modeli.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!