Audi A8 L – co za dużo, to nie zdrowo

Przedłużony rozstaw osi i dwunastocylindrowy silnik – Audi zaprezentowało nowe A8 z pakietem nowoczesnych rozwiązań.


Już sam wygląd A8 L świadczy o sile i wyjątkowym charakterze. Stylistyka przejmuje DNA marki i jednocześnie rozwija je dalej. Także w wersji z wydłużonym rozstawem osi prowadzenie linii emanuje napięciem, a sylwetka jest zarówno atletyczna jak i elegancka.

Nadwozie A8 L powstało z aluminium jako Audi Space Frame (ASF) i waży około 40 procent mniej niż porównywalna karoseria ze stali. Nadwozie ASF zbudowane jest z elementów odlewanych, profili wytłaczanych i blach aluminiowych z ultra wytrzymałymi słupkami B ze stali utwardzanej podczas formowania.
Do nowoczesnych technologii zastosowanych w A8 należą opcjonalne reflektory diodowe (seryjne w A8 L W12), które swoje wszystkie funkcje realizują przy użyciu diod LED.
Drobne detale optyczne odróżniają A8 L W12 quattro od pozostałych modeli tej serii. Osłona chłodnicy Singleframe z wbudowaną kratownicą, pokryta czarnym, błyszczącym lakierem, posiada specjalne poziome listwy. Nowe chromowane elementy można znaleźć także we wlotach powietrza i w lusterkach zewnętrznych. Na osłonie chłodnicy i z tyłu widnieje symbol W12. Układ wydechowy kończy się dwoma osłonami w kształcie trapezu, starannie zintegrowanymi ze zderzakiem.

Wnętrze

Wydłużenie limuzyny odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach. Szersze tylne drzwi sprawiają, że do auta wsiada się wyjątkowo wygodnie, a miejsca w środku jest naprawdę dużo. Komfort z tyłu można jeszcze bardziej poprawić dzięki dwóm pojedynczym fotelom regulowanym elektrycznie w wielu płaszczyznach (przód i tył, głębokość, pochylenie oparcia, pochylenie górnej części oparcia i podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa), ogrzewanym i wentylowanym. Pasażer siedzący na prawym tylnym fotelu ma również możliwość ustawiania znajdującego się przed nim fotela.

Szczególnie interesującym rozwiązaniem w A8 z wydłużonym rozstawem osi jest fotel wypoczynkowy posiadający regulację pochylenia siedziska. Dziesięć komór powietrznych masuje plecy pasażera według jednego z czterech programów wybieranych pilotem. Nogi opierają się na elektrycznie regulowanym podparciu w oparciu fotela przedniego pasażera. Fotel wypoczynkowy zawsze wyposażony jest w ogrzewanie, wentylację i komfortowy zagłówek. Składany stolik, dodatkowe aplikacje z drewna i skóry, lodówka i Rear Seat Entertainment z dwoma 10,2-calowymi ekranami pozwalają odprężyć się podczas podróży lub skoncentrować na pracy w „salonie na kołach”.

Opcjonalny panoramiczny dach szklany wpuszcza do wnętrza dużo światła przez dwie szklane płaszczyzny. Oba elementy można uchylić, przedni dodatkowo szeroko otworzyć, obie części posiadają również zacieniające żaluzje.

Moc pod maską

Dwunastocylindrowy silnik jest ukoronowaniem konstrukcji jednostek napędowych, szczególnie w klasie samochodów luksusowych – ta tradycja nadal obowiązuje. Teraz inżynierowie całkowicie przebudowali W12 – jego pojemność skokowa wzrosła, a bezpośredni wtrysk benzyny zwiększa moc i efektywność.
Silnik 6.3 FSI osiąga moc 500 KM i maksymalny moment obrotowy 625 Nm przy 3 250 obr./min. Przyspiesza on Audi A8 z przedłużonym rozstawem osi jak samochód sportowy: sprint od zera do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zużycie paliwa: w cyklu EU wynosi 12,0 litrów na 100 km, o wiele mniej, niż w konkurencyjnych samochodach z silnikami V12. Poprzedni silnik, który z pojemności 6,0 litra uzyskiwał moc 450 KM, spalał 13,6 litrów/100 km. Zatem oszczędność wynosi 1,6 litra/100 km.

Multimedia

W dziedzinie multimediów Audi oferuje także wiele atrakcyjnych elementów. Od systemu nagłośnieniowego Bang & Olufsen-Advanced-Sound z mocą ponad 1 400 W i 19 głośnikami, do Rear Seat Entertainment. Jego zespół obsługowy MMI umieszczony jest na konsoli między tylnymi fotelami i umożliwia dostęp do wszystkich funkcji Infotainment.
Nowe usługi online we współpracy z Google pobierają z Internetu przez telefon samochodowy wiadomości i aktualne informacje dotyczące pogody lub Points of Interest (POI). W ciągu roku będzie dostępny także moduł UMTS – dzięki szybkiej transmisji danych obrazy i informacje z Google Earth będą przenoszone na monitor i scalane z przebiegiem trasy określonym przez system nawigacji. Kierowca może korzystać z tych usług na podstawie umowy ze swoim operatorem telefonii komórkowej.

Audi A8 L – komfort, luksus, nowe technologie – samochód na wagę złota? „Co za dużo, to nie zdrowo” – w tym wypadku stare powiedzenie również wydaje się pasować.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!