1.6 TDI – nowa jakość od Volkswagena?
Silnik 1.6 TDI to stosunkowo młoda konstrukcja. 4-cylindrowy silnik wysokoprężny we wszystkich wersjach jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VTG), wtrysk typu Common Rail (CR) oraż filtr cząstek stałych DPF.
1.6 TDI – moc 75, 90 lub 105 KM
Jednostka 1.6 TDI występuje obecnie w trzech wariantach mocy 75 KM, 90 KM oraz 105 KM. Silnik 1.6 TDI może opcjonalnie współpracować z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o siedmiu przełożeniach. Pomimo stosunkowo małej pojemności skokowej, silnik 1.6 TDI możemy znaleźć w wielu autach – również limuzynach z grupy VW. Skoda Superb 1.6 TDI GreenLine czy VW Passat 1.6 TDI Bluemotion. zapewniają duży komfort jazdy przy zachowaniu fenomenalnego wręcz spalania – realne średnie spalanie nie przekracza 5 litrów / 100 km! Wysoka kultura pracy i niskie spalanie to główne zalety tej jednostki.
Więcej informacji o silnikach diesla znajdziesz w darmowym poradniku >>>
Wysoki moment obrotowy – zaleta 1.6 TDI
Nowoczesna konstrukcja sprawia, że w każdym wariancie mocy, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy 1500 obr./m co gwarantuje dobrą elastyczność (starsze jednostki TDI uzyskiwały maksymalną wartość momentu obrotowego dopiero przy ok 2000 obr./m
Niezła trwałość silnika 1.6 TDI
Pomimo niewielkiego stażu na rynku, jednostka 1.6 TDI jest polecana przez użytkowniku. W porównaniu do silnika 2.0 TDI udało się uniknąć wielu ,,chorób wieku dziecięcego” i już pierwsze produkowane silniki 1.6 TDI uchodzą za trwałe i bezawaryjne – choć nie wiadomo czy będą równie trwałe jak legendarne silniki 1.9 TDI.