Volkswagen wzywa do serwisu. Wadliwe 2.0 TDI.

Scirocco, Eos, Golf, Golf Plus, Jetta, Passat, Passat CC, Passat Variant, Tiguan oraz T5, czyli Volkswageny wyposażone w silnik 2.0 CR TDI, czeka wizyta w serwisie. Powodem jest wada fabryczna.

Wadliwy 2.0 TDI

2.0 TDI2.0 TDI i słabe przewody wysokiego ciśnienia

Problem dotyczy wyłącznie samochodów z roku modelowego 2009-2011. Wezwane zostaną tylko egzemplarze, u których wystąpienie usterki jest prawdopodobne. Jest ich nieco ponad 5 000.

Powodem zagrożenia jest zastosowanie niewłaściwego materiału do produkcji przewodów wysokiego ciśnienia. Drgania rezonansowe silnika w niektórych trybach pracy mogą doprowadzić do pęknięcia przewodu wtryskowego i wycieku oleju napędowego. Może to skończyć się nie tylko do zatarciem silnika, ale w skrajnych wypadkach nawet pożarem.

Właściciele samochodów, które muszą trafić do serwisu, zostaną o tym powiadomiony listem poleconym. Mogą też sami skontaktować się z partnerami serwisowymi Volkswagena.

Lista samochodów objętych kampanią naprawczą: http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=3245

 

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!

  • Janon

    Na prawdę pęknięty przewód wtryskowy i wyciek oleju NAPĘDOWEGO może spowodować zatarcie silnika?