Genewa 2012: Peugeot 208, 4008, dwa koncepty i nowe hybrydy
Podczas 82. Salonu Samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentuje aż pięć światowych premier.
Peugeot zapowiada dalsze dążenie do zajęcia miejsca w wyższym segmencie rynku. Ma to ułatwić zaprezentowanie nowego modelu 208, trzech zaawansowanych technologicznie hybrydowych modeli z silnikiem diesla w technologii HYbrid4, a także podkreślającego strategię globalizacji marki 4008.
Model 208 – ,,seria 200″ coraz lepsza
Głównym wydarzeniem podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie będzie prezentacja 30 samochodów w wersjach produkcyjnych i koncepcyjnych, w tym co najmniej 10 odmian modelu 208.
Nowym modelem Peugeot ma zamiar kontynuować pasmo sukcesów jakim była cała „seria 200”. Producent aspiruje także do pozycji lidera segmentu na rynku europejskim. Model 208 ma symbolizować początek nowej generacji pojazdów.
Zapowiadane zmiany to:
• Obniżenie wagi o 110 kg w stosunku do poprzedniego modelu, 207.
• Zwiększenie przestrzeni (również w porównaniu z poprzednikiem).
• Odświeżenie stylistyki. Mają być zaprezentowane dwie wersje 3- i 5- drzwiowa.
• Zwiększona ma być także ergonomia i wygoda korzystania ze wskaźników. Mają być one usytuowane inaczej niż w istniejących modelach. Wprowadzony zostanie płaski wielofunkcyjny ekran dotykowy.
• Dziesięć ekonomicznych i mocnych jednostek napędowych, łącznie z silnikami e-HDi oraz zaproponowaną po raz pierwszy rodziną benzynowych jednostek trzycylindrowych.
• Zwiększenie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego
• Wprowadzenie innowacyjnych ułatwień takich jak asystent parkowania.
Modele koncepcyjne Peugeot 208
Oprócz 208, Peugeot zaprezentuje w Genewie dwa koncepcyjne pojazdy potwierdzające dążenie marki do zajęcia pozycji w segmencie „super-kompaktów”: XY Concept oraz GTi Concept. Opracowane na bazie 3-drzwiowej wersji modelu 208, oba te koncepcyjne samochody stanowią interpretację przeskoku generacyjnego osiągniętego przez „dwieścieósemkę” za sprawą silnej, wyraźnej osobowości: XY Concept jest przeznaczony dla mieszkańców miast, którzy lubią się wyróżniać, natomiast GTi Concept wskrzesi legendę sportowych aut marki.
Nowe silniki Peugeot – technologia HYbrid4
Peugeot skutecznie dogania narzucane przez Komisję Europejską wymagania dotyczące ekologii. Już w 2011 roku udało się osiągnąć poziomy emisji spalin, jakie mają obowiązywać od 2015 roku. Innowacje technologiczne Peugeot, mające ambicję przełamać hegemonię diesli, to przede wszystkim pierwsza na świecie hybryda wysokoprężno-elektryczna, czyli technologia HYbrid4. Rozwiązanie to ma zapewnić ekologiczną wydajność, funkcjonalność i, rzecz jasna, maksimum przyjemności z jazdy.
Połączenie wysokoprężnego silnika 2.0 l HD o mocy 163 KM, który napędza przednie koła, z umieszczonym przy tylnej osi silnikiem elektrycznym rozwijającym 37 KM, daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Dzięki napędowi na cztery koła, maksymalnej mocy 200 KM, elektrycznemu trybowi jazdy „Zero Emission Vehicle” oraz średniemu zużyciu paliwa niższemu o 35%, niż w przypadku silnika spalinowego o podobnej mocy.
Odświeżony SUV – model 4008
Zadebiutuje również model 4008, czyli SUV z napędem 4×4 powstały w wyniku współpracy PSA Peugeot Citroen z Mitsubishi. 4008 ma łączyć odważny, dynamiczny styl karoserii z eleganckim wnętrzem.
Długość płyty podłogowej 4008, wywodzącej się z modelu 4007, została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 cm). Zdecydowano jednak o zachowaniu dużego rozstawu osi (2,67 m) oraz kół (przód: 1,545 m, tył: 1,540 m), by zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach, a także optymalną pojemność bagażnika (416 dm3 z kołem zapasowym).
W Europie Peugeot 4008 będzie dostępny z czterema silnikami: benzynowymi 1.6 115 KM i 2.0 150 KM oraz dieslami HDi 1.6 115 KM i 1.8 150 KM. Napęd 4×4 będzie pracował w 3 trybach, w zależności od wyboru kierowcy. Standardowym 4×2 (2WD) , 4WD – rozdział momentu obrotowego pomiędzy koła przedniej i tylnej osi kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą, dopasowuje rozłożenie mocy na obie osie w zależności od nawierzchni i sytuacji. Tryb trzeci: blokady napędu, będzie oferował stałą moc na obu osiach, przy czym 80% momentu obrotowego przekazywane będzie na oś przednią. Rozwiązanie to ma być szczególnie przydatne w warunkach jazdy z ograniczoną przyczepnością i niewielkimi prędkościami.
Do dyspozycji podrózująacych 4008 będzie miał na pokładzie takie udogodnienia jak system „Wi-Fi On Board”, 2 odtwarzacze DVD, złącze USB. Więcej o Peugeot 4008.
Na stoisku Peugeot w Genewie potencjał technologii HYbrid4 w różnych konstrukcjach zademonstrują:
• 3008 HYbrid4, pierwszy na świecie model wyposażony w tę technologię. Dostępny w sprzedaży od lutego 2012 r.,
• 508 RXH, debiutujący na rynku nieco później, w którym hybryda wysokoprężno-elektryczna została połączona z bardzo elegancką i prestiżową stylistyką. Więcej o 508 RXH.
• 508 HYbrid4 sedan, który wejdzie do sprzedaży latem 2012 roku.
Do grupy aut wielozadaniowych Peugeota dołączą też nowe modele Partner i Expert (więcej), które w Genewie będą świętowały swoją światową premierę. Szczegóły wkrótce w naszym portalu.