Wycieraczki hybrydowe – czym różnią się od innych typów?

Wycieraczki hybrydowe są najnowszym typem wycieraczek samochodowych. Ich stosunkowo niedługa historia oznacza, że nie wszystkie modele aut fabrycznie mają je wbudowane. Z biegiem lat do hybryd przekonuje się coraz więcej koncernów motoryzacyjnych, montując je oryginalnie w swoich modelach. Czym jednak charakteryzują się wycieraczki hybrydowe? Jak są zbudowane? I co odróżnia je od pozostałych typów – a więc wycieraczek szkieletowych i bezszkieletowych?

Wycieraczki hybrydowe

Wycieraczki samochodowe posiadają długą, ponad 100-letnią historię. Wraz z biegiem kolejnych dekad i postępem technologicznym, klasyczne pióra szkieletowe musiały zrobić nieco więcej miejsca dla swoich płaskich odpowiedników (zwanych bezszkieletowymi), a w ostatnich latach również dla wycieraczek hybrydowych, które stanowią niejako połączenie obu poprzednich.

W jakich modelach aut stosuje się wycieraczki hybrydowe?

Co ciekawe, początkowo wycieraczki hybrydowe montowały wyłącznie firmy azjatyckie. Jako pierwsi ich zaletami mogli więc cieszyć się posiadacze nowych modeli aut spod znaku Toyoty, Suzuki czy Hondy. Z czasem, gdy rozwiązanie to zaczęło się przyjmować, stało się na tyle popularne, że również inne koncerny motoryzacyjne włączyły je do oryginalnego zestawu wyposażenia samochodów.

Dziś wycieraczki hybrydowe zaobserwować możemy w wielu modelach aut. Choć najczęściej będą to samochody z wyższej półki cenowej, możliwe jest zamontowanie ich również w pojazdach tańszych czy starszych.

Czym wycieraczki hybrydowe różnią się od szkieletowych i płaskich?

Chcąc najlepiej zrozumieć, czym są wycieraczki hybrydowe, jaka jest ich budowa oraz zalety, warto zestawić je ze starszymi rodzajami wycieraczek – szkieletowymi i bezszkieletowymi (płaskimi). Owe różnice zaobserwować możemy na kilku obszarach. A są to:

BUDOWA WYCIERACZEK

Na wycieraczki szkieletowe – zgodnie z ich nazwą – składa się metalowy szkielet z przegubami, który połączony jest z ramieniem wycieraczki. U jego podstawy natomiast przyczepiona jest guma, której zadaniem jest ściąganie z powierzchni szyby wody i zanieczyszczeń. Wspomniany szkielet posiada kilka punktów podparcia, które będą sprawiały, że pióro z gumowym paskiem lepiej dopasuje się do kształtu szyby.

W wycieraczkach płaskich z owego szkieletu zrezygnowano. Technologia wyparła metalową konstrukcję z przegubami, a na jej miejscu postawiła mniej skomplikowane ramię wykonane z materiałów syntetycznych, stanowiące niejako elastyczną obudowę dla pióra wycieraczki i gumowego elementu przylegającego do szyby. Często ramię posiada wbudowany spojler aby zwiększyć docisk pióra do szyby samochodowej.

Jeśli chodzi o wycieraczki hybrydowe – możemy powiedzieć, że w swojej budowie zawierają najlepsze rozwiązania zastosowane w obu poprzednich rodzajach. W dynamicznie wyprofilowanej obudowie schowano bowiem konstrukcję przypominającą szkielet i dociskającą gumę do szkła. Dzięki temu uzyskano wycieraczki o naprawdę dobrych parametrach i właściwościach.

WYTRZYMAŁOŚĆ WYCIERACZEK

Wytrzymałość wycieraczek samochodowych to rzecz względna i zależna od takich kwestii jak chociażby jakość materiałów użytych do produkcji piór, technologia ich produkcji oraz warunki pogodowe (temperatura, deszcz, pył, śnieg, słońce, wiatr), z jakimi na co dzień muszą się mierzyć.

Dlatego też producenci wycieraczek testują swoje produkty w specjalnych urządzeniach służących symulacji najcięższych warunków pogodowych, w których wycieraczki z pewnością się znajdą. Mowa tutaj chociażby o:  komorze korozyjnej mgły solnej (odporność na korozję), testy UV, testy na rozciąganie oraz twardości piór wycieraczek.

DESIGN WYCIERACZEK

Kolejna różnica wiąże się z wyglądem wszystkich typów wycieraczek. Nie każdy typ będzie przecież wizualnie pasował do każdego samochodu.

Wycieraczki szkieletowe znajdują swoje zastosowanie głównie w pojazdach ciężarowych, starszych samochodach.

W tak zwanych old-timerach – a więc w autach zabytkowych, najlepiej się sprawdzą wycieraczki ze stali nierdzewnej. Tu przychodzi z pomocą seria wycieraczek OXIMO Classic. Ich klasyczny wygląd będzie współgrał z całą stylistyką takich pojazdów.

Wycieraczki płaskie są z kolei bardzo szeroko stosowane zarówno w samochodach nowszych. Płaskie pióra są w swoim wyglądzie zdecydowanie bardziej nowoczesne od szkieletowych.

Najnowocześniejszym wyglądem cechują się natomiast wycieraczki hybrydowe, które cieszą się co raz większym zainteresowaniem właścicieli samochodów osobowych, którym zależy na wyglądzie jak i na najlepszym zbieraniu zanieczyszczeń z szyby.

Czy wycieraczki hybrydowe trudno jest kupić?

Choć różnią się od szkieletowych i płaskich pod kilkoma względami, wycieraczki hybrydowe nie są trudnodostępne. Odpowiedni komplet dla naszego samochodu z pewnością znajdziemy w dobrych sklepach motoryzacyjnych, a także na stronach sklepów internetowych producentów piór.

Warto sprawdzić ofertę firmy OXIMO, w której znajdziemy wiele modeli wycieraczek hybrydowych – seria WUH – kompatybilnych z wieloma modelami samochodów.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!