Skoda globalnie w górę
2011 to rok, w którym padały nowe rekordy dostaw, sprzedaży i zysków. Dostawy do klientów wzrosły o 15,3 procent, do 879 200 samochodów sprzedanych w okresie od stycznia do grudnia 2011 (w 2010 sprzedano 762 600 szt.). Jednocześnie, sprzedaż ŠKODY wzrosła o 18,1 procent do 10,3 mld euro (2010: 8.7 mld euro), tym samym po raz pierwszy przekraczając granicę 10 miliardów euro.
Informacja: Skoda
„Strategia Wzrostu ŠKODY przynosi wymierne efekty”, powiedział CEO ŠKODY, Winfried Vahland podczas corocznej konferencji prasowej marki w Pradze. „Poprawiliśmy nasze wyniki zarówno jeśli chodzi o liczbę dostaw, jak i o finanse, tworząc doskonałą bazę do rozwoju na kolejne lata”, dodał Vahland.
W 2011 roku samochody ŠKODY cieszyły się największą popularnością w całej historii marki: dostawy wzrosły o 15,3 procent do rekordowej liczby 879 200 samochodów. Marka umocniła swą pozycję we wszystkich regionach, osiągając wzrost wyższy w stosunku do całego rynku. Globalny udział marki w rynku na dzień 31 grudnia 2011 roku wynosił ponad 1,4 procent.
Doskonałe wyniki ŠKODY są w głównej mierze zasługą atrakcyjnej palety modeli. „Wyróżniający się design, duża przestronność, najwyższa jakość, ergonomia, pro-rodzinna funkcjonalność, a także najlepsza relacja ceny do wartości – wszystko to sprawia, że nasze samochody są wyjątkowe” – powiedział Vahland. Modele ŠKODY stają się bardzo popularne również wśród klientów firmowych.
Marka sprzedała ponad 239 000 samochodów klientom flotowym (wzrost o 26,7 procent).
Informacja: Skoda