Skoda Fabia i Roomster po face-liftingu
Facelift nadał Fabii i Roomsterowi nowy wygląd: został on podkreślony przez nową osłonę chłodnicy i trójwymiarowe lampy przednie, które zostały znacznie poszerzone.
Oba modele są teraz bardziej wyraziste, dojrzalsze i jeszcze bardziej emocjonalne. W swej unowocześnionej wersji modele otrzymały również nowe aluminiowe obręcze kół, dekoracyjne kołpaki i nowe kolory lakieru.
Podobnie jak w Fabii, także w Fabii Combi i Roomsterze (MPV) oprócz nadania im nowego wyglądu, zastosowano również liczne udoskonalenia technologiczne, włączając w to nowoczesne, w większości doładowane silniki benzynowe i diesla. Portfolio silników przeznaczonych dla Fabii i Roomstera, to właściwie najważniejsze zmiany. Producent oferuje łącznie sześć silników benzynowych i dwie jednostki diesla, których oferowana moc waha się od 60 do 105 KM, jeśli chodzi o Fabię i od 69 do 105 KM w przypadku Roomstera.
Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek państw z Unii Europejskiej, za wyjątkiem 1,6 MPI (EU4), spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.
1.2 TSI,1.6 TDI, DSG – czyli nowe technologie w Fabii i Roomsterze
Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 TSI jest dostępny w dwóch wersjach mocy – 85 KM i 105 KM, w połączeniu z pięciobiegową przekładnią manualną lub z siedmiobiegową przekładnią DSG (tylko wersja 105 KM). Wersja 1,2 TSI 105 KM w połączeniu z automatyczną przekładnią DSG zużywa zaledwie 5,3 litra /100 km.
Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki oferują płynną pracę, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 110g/km.
Wprowadzenie nowej gamy silników jest potwierdzeniem, że marka Skoda podąża za rozwojem technicznym i wpisuje się w światowy trend stosowania proekologicznych rozwiązań w motoryzacji. Celem Škody jest zdecydowana poprawa mocy oferowanych silników i jednocześnie uczynienie z nich jednostek jeszcze bardziej przyjaznych środowisku.
Dostępne silniki benzynowe:
- 1.2 HTP/60 KM ( Fabia – ceny od 33 500 pln)
- 1.2 12V HTP/69 KM ( Fabia – ceny od 38 200 pln, Roomster – ceny od 46 800 )
- 1.4 16V/ 85 KM ( Fabia – ceny od 40 400 pln, Roomster – ceny od 49 000)
- 1.2 TSI/85 KM
- 1.2 TSI/105 KM
- 1.6 16V/105 KM ( Fabia – ceny od 44 400 pln, Roomster – ceny od 53 000)
Dostępne silniki diesla:
- 1.6 TDI CR DPF/90 KM
- 1.6 TDI CR DPF/105 KM
Ceny nowych silników TSI i TDI nie są jeszcze znane, prawdopodobnie jednak będą nieznacznie wyższe niż w przypadku starszych konstrukcji o tej samej mocy ( podobnie jak w Octavii 1.2 TSI ).