Serwisowanie Skody Yeti

Prawidłowe serwisowanie auta jest bardzo ważne i często kosztowne. Najtańsza Škoda Yeti z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM kosztuje 62 900 zł, więc można byłoby przypuszczać, że za serwisowanie auta też będzie trzeba „trochę” zapłacić, jednak tutaj na użytkowników czeka miła niespodzianka.

Škoda Yeti to model, który w tym zakresie oferuje jedne z najniższych kosztów w swoim segmencie. W porównaniu z konkurencyjnymi modelami (m.in.: Kia Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX, Dacia Duster), Yeti wyposażony w silnik benzynowy plasuje się na trzecim miejscu, pod względem najniższych kosztów serwisowania, natomiast spośród modeli napędzanych jednostką diesla – jest drugi.

Dla przykładu, użytkownik Yeti za komplet amortyzatorów z tyłu zapłaci 280 zł. Komplet przednich tarczy hamulcowych to koszt 236 zł, w przypadku Yeti wyposażonego w silnik benzynowy i około 250-310 zł w przypadku silnika diesla. Komplet tylnych tarcz hamulcowych to wydatek rzędu 184 zł (benzyna) lub 203-209 zł (diesel). Za nową chłodnicę zapłacimy od 622 zł (benzyna) do 724 zł (diesel).

Dla porównania:

Komplet amortyzatorów tył – 285 zł (Dacia Duster)

Komplet tarczy hamulcowych przód- 527 zł (Dacia Duster)

Komplet tarczy hamulcowych tył- 398 zł (Hyundai ix35)

Chłodnica – 997 zł (Suzuki SX4)

Sterownik silnika (komputer) – 2700 zł (Dacia Duster) – w Yeti 1801 zł

Filtr oleju – 30 zł (Kia Sportage) – w Yeti – 49 zł

Filtr powietrza – 64 zł (Kia Sportage) – w Yeti – 77 zł


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!