Polskie premiery Motor Show Poznań 2012

Na ubiegłotygodniowych targach motoryzacyjnych w Poznaniu na polskim rynku zadebiutowały nowe auta. Wśród najciekawszych premier znalazły się Porsche Panamera GTS, Peugeot 208, Ford B-MAX, Volvo V40, Audi A3, Volkswagen Passat Alltrack i czterodrzwiowe coupe Passat CC.

Peugeot 208

Konkurencja: Hyundai i20, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Toyota Yaris

Peugeot 208 czyli projekt ,,A9” zadebiutował w Polsce. Auto otrzymało aluminiową przednią belkę pochłaniającą energię zderzenia, dach wykonano z laserowych spawów. Konstrukcja zbudowana została ze stali o bardzo wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości na rozciąganie. W związku z tym Peugeot 208 waży o 110 kilogramów mniej, niż model 207. Całkowita masa Peugeot 208 w bazowej wersji rozpoczyna się od 975 kilogramów. Bagażnik mieści 311 litrów bagażu do tylnej półki i nawet 1152 litry po złożeniu tylnych siedzeń. Linia Peugeot 208 (osłony podwozia, spojler w niektórych wersjach itp.) umożliwiły uzyskanie optymalnej wydajności aerodynamicznej, wynoszącej jedynie 0,61 (Cx – 0,29). To jedna z najlepszych wartości w segmencie.

Zamówienia na nowego Peugeota 208 można już składać. Marka ujawniła ceny. Najnowszy model segmentu B w Polsce kosztować będzie od 39 900 złotych. Dostępne będą trzy wersje wyposażenia Access, Active i Allure. W gamie silnikowej będzie można wybierać z jednostek benzynowych 1.2, 1.4 oraz 1.6-litra VTI i diesli HDI oraz e-HDI. Najtańszy diesel 1.4 HDI kosztować będzie od 52 000 złotych.

Najuboższa wersja – Access zawiera m.in. wszystkie dostępne systemy bezpieczeństwa, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka i komputer pokładowy. Dopłacić trzeba m.in. za klimatyzację manualną, czy system audio z radiem CD. Wersja Active te i kilka innych dodatkowych elementów posiada w standardzie. Najbogatsza wersja wyposażenia Allure wyróżnia się m.in. ciekawą stylistyką (chromy), aluminiowymi felgami 16” i multimedialnym ekranem dotykowym z mp3, USB i Bluetooth, ale za niektóre gadżety będzie trzeba dopłacać (m.in. system HiFi, szklany dach, skórzana tapicerka).

Ceny podstawowych wersji wybranych rywali Peugeot 208:

Hyundai i20 1.2 Classic Plus 44 400 zł, Volkswagen Polo 1.2 Optimum 43 500 zł, Ford Fiesta 1.25 Ambiente 41 900 zł, Toyota Yaris 1.0 VVT-i Terra 39 900 zł.

Ford B-max

Konkurencja: Opel Meriva, Hyundai ix20, Citroen C3 Picasso

Nowy minivan Forda dostępny będzie w naszym kraju od kwietnia. Model, który może pochwalić się unikalną konstrukcją nadwozia pozbawioną środkowego słupka dostępny będzie początkowo w dwóch wersjach wyposażenia: Ambiente i Trend. Samochód pozbawiony jest słupków B, tylne drzwi – podobnie jak w autach dostawczych – są przesuwne, co ułatwia zajmowanie miejsc wewnątrz na zatłoczonych parkingach. By zapewnić pasażerom bezpieczeństwo i uzyskać odpowiednią sztywność karoserii, inżynierowie Forda zintegrowali słupki B z konstrukcją tylnych drzwi. Swego czasu podobne rozwiązanie próbowali wprowadzić inżynierowie Peugeota.

Auto w wersji podstawowej Ambiente napędzane będzie silnikiem 1.4 o mocy 90 koni mechanicznych. Ford w takim zestawieniu został bardzo dobrze wyposażony w zakresie bezpieczeństwa. Brakuje jednak klimatyzacji czy świateł przeciwmgielnych, a wolnossąca jednostka benzynowa może mieć problem z nadaniem odpowiedniej dynamiki autu ważącemu 1275 kg. Za 1100 złotych więcej otrzymać można B-Maxa w wersji z trzycylindrowym silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 100 koni mechanicznych i wysokim momentem obrotowym – 170 Nm. Zapewnia on lepszą elastyczność. Silnik 1.0 występuje też w mocniejszej wersji (120 KM i 200 Nm dostępnym w bogatszej wersji Trend). Za kwotę 74 100 złotych otrzymamy B-Maxa z silnikiem 1.6 o mocy 105 KM z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną PowerShift.

W ofercie nie zabraknie diesli. Dwa motory 1.5 TDCi 75 KM oraz 1.6 TDCi 95 KM nie gwarantują sportowych osiągów – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 16,5 oraz 13,9 sekundy. Ich atutem jest niskie spalanie w cyklu miejskim wynoszące poniżej 5 litrów.  Ford z dieslem pod maską kosztować będzie odpowiednio w wersji Trend: 71 900 zł i 74 100 zł.

Ceny wyjściowe najgroźniejszych rywali: Opla Meriva od 56 300 złotych, Hyundaiem ix20 od 47 800 złotych, Citroen C3 Picasso od 56 600 złotych.

Audi A3

Konkurencja: BMW serii 1, Alfa Romeo Giulietta, Lexus CT, Volvo V40

Tuż po oficjalnym otwarciu targów w hali 3A, polską premierę miało nowe Audi A3. Prezentacja odbyła się zaledwie miesiąc po debiucie, który miał miejsce na targach motoryzacyjnych w Genewie. III generacja modelu jest kontynuatorem rozpoczętej od 1996 roku ofensywy Audi w segmencie aut kompaktowych. Audi A3 to auto klasy premium, charakteryzujące się elegancką linią nadwozia, dynamicznymi silnikami oraz wysokiej jakości wykończeniem wnętrza.

Nowy model producenta z Ingolstadt zmierzy się z nowymi graczami w segmencie kompaktów klasy premium. Będą to: zmodernizowane BMW 1, Alfa Romeo Giulietta, Lexus CT czy debiutujące Volvo V40. Jeszcze w tym roku konkurencję zaostrzy nowy Mercedes klasy A, który nareszcie stworzył auto stricto kompaktowe.

Na początku w ofercie będą do wyboru trzy jednostki napędowe: dwa motory benzynowe 1.4 (122 KM, średnie spalanie: 5,2 l/100km) i 1.8 TFSI (180-konny, spalanie: 5,6 l/100 km) oraz diesel- 2.0 TDI(143 KM, spalanie: 4,1l/100km). Mocniejsze silniki, wraz z napędem quattro do sprzedaży trafią nieco później. Dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia S-tronic standardowo będzie oferowana z silnikiem 1.8 TFSI, a pozostałe dwa otrzymają 6-biegową przekładnię manualną.

Volvo V40

Konkurencja: Mercedes klasy A, Audi A3, BMW serii 1

Volvo po długiej przerwie zaprezentowało nowy model. Tym razem pierwszego w historii 5-drzwiowego hatchbacka V40. Auto zostało opracowane zgodnie z nową strategią ,,Volvo zaczyna się od Ciebie”. Model prezentuje nowoczesny styl z charakterystycznym dla marki Volvo wysokim poziomem bezpieczeństwa.

Volvo V40 dostępne będzie w kilku wersjach silnikowych – jednostki benzynowe 1.6/150 KM, 1.6/180 KM i 2.5/254 KM oraz diesle 1.6/115 KM, 2.0/150 KM i 2.0/177 KM. Wszystkie silniki w standardzie wyposażono w ekologiczne systemy start-stop i odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Nowe Volvo V40 zostało wyposażone w najnowsze systemy z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego m. in. w poduszki powietrzne dla pieszych. W przypadku zderzenia z człowiekiem, spod maski wystrzeli poduszka powietrzna, która swoim zasięgiem pokryje całą szybę. Dodatkowo czujniki utrzymywania toru jazdy oraz system parkowania równoległego – Park Assist Pilot. Dodatkowo system unikania kolizji w ruchu miejskim – City Safety, został zmodernizowany i potrafi wyhamować samochód do zera, przy prędkości do 50 km/h.

Auto produkowane będzie w Belgijskim mieście Ghent. Docelowo Volvo planuje sprzedaż na poziomie 90 tysięcy sztuk rocznie.

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen zaprezentował nową wersję Passata. Podwyższone kombi czyli Alltrack wypełni lukę między samochodem osobowym a SUVem. Auto charakteryzować się będzie specjalnymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami i progami. Do wyboru będzie napęd na przednią oś lub na wszystkie koła 4Motion. Auto bez względu na rodzaj napędu przystosowano do holowania przyczep o masie do 2200 kilogramów. Maksymalna ładowność wyniesie do 656 kg.

Pod maskę trafią mocne jednostki z turbodoładowaniem. Dwa benzynowe TSI (160 KM i 210 KM) oraz dwa wysokoprężne TDI (140 KM i 170 KM). Wersje z mocniejszymi motorami wyposażone będą seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION z elektroniczną poprzeczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnią (DSG).

Volkswagen Passat CC

Ekskluzywne czterodrzwiowe coupe będzie można kupić w polskich salonach za minimum 103 490 zł. Passat CC został dobrze wyposażony, ale tradycyjnie za dopłatą producent oferuje długą listę bogatego wyposażenia opcjonalnego. Gama silnikowa to jednostki od 1.8 TSI do 3.6 V6 o mocy od 160 do 210 KM. Diesle w standardzie doposażone zostaną w system Start&Stop, zmniejszający spalanie. Skrzynie biegów w CC to do wyboru: sześciostopniowe skrzynie manualne, automatyczne i dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Porsche Panamera

Najbardziej sportowa odmiana w wersji Gran Turismo Sport

Producent z Zuffenhausen wprowadziło na Polski rynek sportową odmianę Panamery, wersję GTS. Porsche Panamera GTS to przedstawiciel rzadkiego segmentu aut klasy Gran Turismo Sport. Czyli luksusowych czterodrzwiowych sportowych modeli, łączących wysoki stopień komfortu,  luksusu oraz wspaniałej dynamiki. Porsche Panamera GTS nawiązuje do legendarnego modelu 904 Carrera GTS z początku lat 60- tych.

Panamera GTS wyposażona została w zmodernizowany silnik wolnossący V8 o pojemność 4.8 litra, udało się z niego wydobyć 430 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła przez dwusprzęgłową przekładnię (PDK) wyposażoną w pakiet Sport Chrono, która jeszcze zwiększa szybkość jej pracy. Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, według producenta, oscyluje w granicach ma wynosić 11 litrów na 100 kilometrów.

Auto zyskało większa moc, wzmocnione hamulce, a nadwozie zostało obniżone o 10 milimetrów. Zawieszenie pneumatyczne zostało zestrojone bardziej sportowo. W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów. Dodatkowo, w celu zwiększenia stabilności auta, poszerzono rozstaw kół tylnej osi. Na 19-calowe obręcze nałożone są opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!