Opel Astra GTC tuż przed debiutem

Astra GTC to próba nawiązania konkurencji przez Opla z silną firmą z Wolfsburga. Czy sportowa odmiana popularnej Astry będzie porównywalnie dobra, co Volkswagen Scirocco?

Astra GTC – sportowa odmiana

Opel Astra GTCAstra GTC zadebiutuje podczas 64 Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie nad Menem która odbędzie się w dniach 15 – 25 września 2011 roku. Ten trzydrzwiowy kompakt dostępny będzie z całą gamą znanych już silników o mocy od 120 do 180 KM. Będą to benzynowe jednostki 1.4 120 KM, 1.4 140 KM oraz 1.6 180KM oraz wysokoprężny 2.0 CDTi 165 KM. W przyszłości pojawić może się wiele mocniejsza, bo 300-konna odmiana pod nazwą OPC.

Zawieszenie GTC – dynamika i bezpieczeństwoOpel Astra GTC

W porównaniu do klasycznej Astry, model GTC będzie wyróżniał się nieco bardziej dynamicznym nadwoziem oraz zmodyfikowanym zawieszeniem. Obniżenie samochodu zapewnić ma sportowe możliwości. Przednie koła amortyzowane będą przez kolumny HiPerStrut, usprawniające prowadzenie i przyczepność kół. Tylna oś z drążkiem Watta zapewnić ma komfort i stabilność, ważąc przy tym zdecydowanie mniej niż klasyczny układ wielowahaczowy.

Polska produkcja Astry GTC

Nowy Opel Astra GTC będzie wytwarzany w zakładach Opla w Gliwicach.

Opel Astra GTCAstra GTC produkowana będzie w Polsce. Jej dokładny cennik w naszym kraju nie jest jeszcze znany. Wyróżnikiem sportowego kompaktu ma być nie niska cena a zaawansowany układ systemów bezpieczeństwa. System Opel Eye będzie rozpoznawał znaki drogowe, Following Distance Indication dbał o odpowiednią odległość od pojazdu jadącego przed nami. Funkcjonalność auta ma być nietypowa jak dla tego segmentu. Bagażnik po złożeniu tylnych siedzeń, będzie mieć pojemność 1235 l.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!