Nowy Chevrolet Captiva
Najbliższe targi motoryzacyjne w Paryżu obfitują w ciekawe premiery. Jedną z nich jest nowa wersja Chevroleta Captivy. Unowocześniono nadwozie oraz wprowadzono nowe, ciekawe jednostki napędowe. Ciekawe tylko, czy Chevrolet utrzyma atrakcyjne ceny na swojego SUV-a.
Nowy SUV Captiva, który zadebiutuje podczas Paryskiego Salonu Samochodowego, ma nowo zaprojektowany sportowy przód, wiele ulepszeń zastosowanych we wnętrzu oraz nowe silniki i przekładnie. Captiva będzie tam jedną z czterech światowych premier Chevroleta.
Od czasu swojej premiery w 2006 r. Captiva zdobyła wielu fanów – teraz dzięki nowemu modelowi jest ona jeszcze lepsza. Oprócz charakterystycznej atletycznej sylwetki wiele cech jest zauważalnych natychmiast po spojrzeniu na przód nowej Captivy: przemodelowana i ostro rzeźbiona maska; nowa, szersza, przedzielona osłona chłodnicy z „muszką” Chevroleta mocno wyeksponowaną na środku, a także reflektory w kształcie graniastosłupa oraz kierunkowskazy zintegrowane (LED) na zewnętrznych lusterkach.
Boczne wloty powietrza są teraz bardziej kanciaste, aby podkreślić sportowy styl nowego modelu, natomiast od słupka A w tył Captiva zachowała swój okazały profil, charakteryzujący się elegancką, wznoszącą się linią boczną.
Ewolucja
Także pod maską nowej Captivy zaszło wiele zmian dzięki czterem rodzajom nowych silników, które wraz z nową manualną lub automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów będą pozwalały na dynamiczną i jednocześnie płynną jazdę. Silniki z nowej gamy, na którą składają się dwa silniki benzynowe (2.4l i 3.0l) oraz dwa warianty turbo-diesla (2.2l), są wyposażone w zaawansowane technologie, ukierunkowane na zapewnienie optymalnej równowagi pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa.
Dzięki wprowadzeniu nowego 3.0-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 258 KM z bezpośrednim wtryskiem i zmienną synchronizacją zaworów, Captiva będzie jednym z najmocniejszych SUVów na rynku.
Nowość Chevroleta 2.2 VCDI 184 KM
Na naszym rynku z pewnością najbardziej popularne będę jednak wersję wysokoprężne. Nowe 2.2-litrowe turbodoładowane Diesle common rail będą dostępne w wariantach mocy 163 lub 184 KM. W obecnym modelu, najmocniejszy diesel 2.0 VCDI oferuje 150 KM, więc różnica jest… zauważalna. Jednak przy pełnym wykorzystaniu możliwości transportowych Captivy ( 7 osób ), nawet 184- konny diesel będzie musiał się sporo napracować aby rozpędzić dużego i ciężkiego SUV-a.
Ostatnim silnikiem z nowej linii jest 2.4-litrowa jednostka benzynowa z podwójnym wałkiem rozrządu i zmienną synchronizacją zaworów, dostarczająca 171 KM mocy. Zarówno 2.2-litrowy turbo-diesel, jak i 2.4-litrowy silnik benzynowy będzie można zamówić w wersji napędzanej na przednią oś, a także w wersji z napędem na cztery koła.
Podwozie nowej Captivy zostało przestrojone, aby dodatkowo zwiększyć dynamikę pojazdu i ulepszyć wchodzenie w zakręty, charakterystykę wychylenia oraz odczucia z jazdy. Dzięki układowi elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), systemowi kontroli trakcji (TCS) oraz systemowi wspomagania nagłego hamowania (BAS) w standardzie, jak również przednim, bocznym i kurtynowym poduszkom powietrznym, Captiva zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa.
Po wejściu do środka nowej Captivy kierowcę i pasażerów wita przestronne wnętrze z opcją 5 lub 7 siedzeń oraz przestrzenią ładunkową, która jest jedną z najlepszych w klasie.
Unowocześnione wnętrze Captivy charakteryzuje się teraz nowym, odpowiadającym najwyższemu standardowi wykończeniem, w tym zupełnie nowymi tkaninami na siedzeniach. Projektanci wykorzystali kilka nowych elementów, które znajdują się też w innych nowych modelach Chevroleta, m.in. jasnoniebieskie oświetlenie konturowe oraz „panoramiczny” design listwy przedniej, który przechodzi w stronę przednich drzwi kierowcy i pasażera, tworząc wrażenie podwójnego kokpitu.
Nowa Captiva jest wyposażona w Hill Start Assist (układ kontrolujący ruszanie samochodu pod górę), wykluczający stoczenie się z pochyłości oraz elektryczny hamulec postojowy, dzięki czemu jest więcej miejsca do przechowywania na konsoli centralnej, w tym uchwyt na dwa litrowe kubki.
System audio w nowej Captivie obejmuje gniazdo wejściowe aux-in, port USB i złącze Bluetooth. Pasażerowie mogą cieszyć się wrażeniami muzycznymi w szczególności dzięki ulepszonej akustyce uzyskanej poprzez zmniejszenie hałasu z zewnątrz. Captivę można zamówić z systemem nawigacji sterowanym na ekranie dotykowym i z kamerą cofania ułatwiającą parkowanie.
Wprowadzenie Captivy do sprzedaży w Europie planuje się na wiosnę 2011 r.