Nowe BMW 1. Jeszcze kompakt, ale już premium.

Komfortowy, stylowy kompakt z napędem na tylną oś, napędzany tylko i wyłącznie silnikami z turbodoładowaniem. Do tego komfortowy i wygodny. Cóż to za auto? To może być tylko i wyłącznie nowe BMW serii 1!

Fanom marki BMW krew w żyłach popłynie znacznie szybciej na widok nowego BMW serii 1. Kompaktowy samochód segmentu premium ma w sobie wszystko, z czego słynie marka BMW. Wyrazista stylistyka, mocny silnik, dobre wyposażenie i… drogie utrzymanie.

Nowy BMW 1 – zwinniejszy, bezpieczniejszy, lepiej wyposażony

Auto jest teraz bardziej zwinne i bezpieczniejsze, dzięki nowej strukturze karoserii. Została ona zaprojektowana tak, aby była bardziej odporna na skręcanie. Wedle słów producenta, karoseria nowego BMW serii 1 jest niezniszczalna. Szczególny nacisk położono na zastosowanie wzmocnień wokół kabiny pasażerskiej oraz z przodu i boków auta. Poczucie bezpieczeństwa dopełniają systemy bezpieczeństwa pasywnego. Standardowe wyposażenie obejmuje sześć poduszek powietrznych, poduszki boczne i poduszki chroniące głowę z przodu i z boku. Niezwykle ciekawe są nowe opony Runflat, które nie tylko mają wpływ na bezpieczeństwo auta, ale także są niezwykle wygodne w przypadku przebicia koła. Nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia, opony zachowują swój kształt i trzymają się obręczy. Dzięki temu kierowca może mieć pewność, że nawet w przypadku przebicia koła w czasie jazdy, samochód dalej pozostanie stabilny i sterowny. Przy całkowitej utracie powietrza w kole, auto może przejechać nawet 250 kilometrów z prędkością 80km/h.

BMW1

Nowe Bmw serii 1 ma także bardziej dopracowane wnętrze. Zastosowano szereg nowych materiałów wysokiej jakości, które pokazują, że „jedynka” jest kompaktem premium. Projektanci dopracowali deskę rozdzielczą, kierownicę i dźwignię zmiany biegów. Dzięki temu stała się ona bardziej przejrzysta, a kierowca może o wiele bardziej intuicyjnie obsługiwać funkcje auta. A jest ich doprawdy bardzo wiele. W opcji można wyposażyć auto w płaski monitor, zintegrowany na stałe z deską rozdzielczą. Można również opcjonalnie wyposażyć auto w szereg systemów wspierających pracę kierowcy. Do wyboru są między innymi asystent świateł drogowych, reflektory adaptacyjne, asystent parkowania, kamera cofania, system ostrzegania przez zjechaniem z pasa ruchu, tempomat z funkcją hamowania. Nowe BWM serii 1 można zmienić w prawdziwe centrum multimedialne, dzięki opcjonalnemu dostępowi do Internetu, możliwości integracji odtwarzaczy multimedialnych i smartfonów a nawet możliwości korzystania z Facebook i Twistera. Wpis na tablicy „siedzę w moim pięknym BMW” nie musi być już tylko fantazją znudzonego internauty.

Nowy BMW 1 – udana stylizacja

Stylizacja aut BMW jest ponadczasowa. Nawet dwudziestoletnie auta tego typu mają jeszcze w sobie to coś, co przyciąga wzrok. Nie inaczej będzie z nową serią jeden, która przez wiele lat będzie kojarzyć się z niepowtarzalnym stylem BMW. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to niecodzienny i niespotykany kształt auta z boku. Długi przód, mieszczący potężny silnik i mocno cofnięta kabina pasażerska kojarzą się od razu z samochodem wyścigowym. Wydłużone drzwi, bezramkowe szyby przednie i wyrazisty pas boczny podkreślają dynamizm i oryginalność tego samochodu. Duży grill i agresywna linia przednich świateł podkreślają, że nowe BMW serii 1 nie jest samochodem dla emeryta, dojeżdżającego raz w tygodniu na działkę. W stylistyce auta widać nawiązanie do klasycznych samochodów amerykańskich, do czego nieudolnie nawiązał też Chrysler z modelem PT Cruiser. Jednak tylko BMW się to udało. Masywna, sportowa, niska sylwetka auta z pewnością przypadnie do gustu wielu osobom na świecie.

BMW1

Nowy BMW 1 – Większy i wygodniejszy

Nowy BMW serii 1 nieznacznie urósł w porównaniu do poprzednika. Wzrosła długość (o 85mm), rozstaw kół z przodu (51mm) i z tyłu (72mm) i szerokość auta (17mm). Dzięki temu auto stało się bardziej wygodne (przestrzeń na nogi wzrosła o 21mm, pojemność bagażnika powiększyła się o 30 litrów). Producent nie zapomniał także o drobiazgach, które wpływają na uśmiech na twarzy kierowcy. W nowym serii nie zabrakło dużej liczby schowków, półek i uchwytów na napoje.

Większa zwinność i precyzja prowadzenia

Tylny napęd powoduje większą zwinność i precyzję prowadzenia auta. Zawieszenie składa się z aluminiowej, przedniej osi z amortyzatorami na podwójnych przegubach oraz pięciowachaczowej osi tylnej. Projektanci starali się idealnie rozłożyć masę auta pomiędzy obiema osiami, co ma wpływ na precyzyjne wchodzenie w zakręty nawet z duża prędkością. Wielowahaczowe zawieszenie tylne ma za zadanie stworzyć jak najbardziej komfortowe warunki dla pasażerów na tylnej kanapie oraz utrzymać optymalny kąt położenia kół względem jezdni, dzięki czemu zwiększa się zwinność auta. Na rozkład masy wpływ ma także wzdłużne ustawienie silnika. Manewry kierowcy wspiera elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, które jest wolne od wpływów napędu. Ważnym elementem wyposażenia pojazdu jest układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Koryguje on moc silnika i precyzyjnie odmierza siłę hamowania dla każdego koła. DSC zapobiega poślizgowi kół i tzw buksowaniu w czasie skręcania. BWM serii 1 oferuje także nowości na skalę światową. Są to między innymi ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów (dostępna w opcji), czy też jedyne na świecie połączenie funkcji Auto Start Stop (wyeliminowanie kluczyka) ze skrzynią automatyczną.

BMW1

Silniki

To pierwsze auto, które oferowane jest tylko i wyłącznie z silnikami Turbo. Do wyboru są silniki benzynowe i wysokoprężne, opracowane w nowej technologii BMW TwinPower Turbo. Silniki benzynowe wykonane są z pakietem technologicznym BMW TwinPower Turbo. W jego skład wchodzą turbosprężarka Twin Scroll, wtrysk bezpośredni High Precision Injection oraz adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i Double Vanos. Silniki wysokoprężne również są wykonane w technologii TwinPowerTurbo, do której w ich przypadku zalicza się następujące wyposażenie: turbosprężarka o zmiennej geometrii wlotu oraz wtrysk bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Obydwa rodzaje silników to prawdziwa eksplozja mocy. Silniki nie tylko charakteryzują się dużą mocą i wysokim momentem obrotowym. Są także oszczędne i emitują niskie ilości CO2.

BWM seria 1 – wersje i ceny

i – silniki benzynowe

d – silniki wysokoprężne

Nowe BMW serii 1 – wersja pięciodrzwiowa

Wersja Silnik Moc Spalanie ** Cena
116i R/4*  1995 cm3 122KM 7,9 / 5,1 / 6,1 103 700
118i R/4    1995 cm3 143KM 7,9 / 5,1 / 6,1 110 700
120i R/4    1995 cm3 170KM 8,6 / 5,4 / 6,6 121 000
130i R/6    2996 cm3 265KM 12,4 /6,3 /8,5 167 700
116d R/4    1995 cm3 115KM 5,3 / 3,9 / 4,4 111 900
118d R/4    1995 cm3 143KM 5,4 / 4,0 / 4,5 117 200
120d R/4    1995 cm3 177KM 5,9 / 4,1 / 4,7 127 500
123d R/4    1995 cm3 204KM 6,4 / 4,4 / 5,1 139 900

 

Nowe BMW serii 1 – wersja coupe

Wersja Silnik Moc Spalanie ** Cena
120i R/4* 1995 cm3 170KM 8,6 / 5,4 / 6,6 123 500
125i R/6   2996 cm3 218KM 11,9 / 6,0 / 8,2 156 400
130i R/6   2979 cm3 306KM 12,1 / 6,4 / 8,5 191 200
118d R/4   1995 cm3 143KM 5,4 / 4,0 / 4,5 121 500
120d R/4   1995 cm3 177KM 5,9 / 4,1 / 4,7 132 900
123d R/4   1995 cm3 204KM 6,4 / 4,4 / 5,1 144 300

*  układ/cylindry

**cykl miejski/pozamiejski/mieszany wg normy ECE

BMW1

BMW serii 1 – kompakt, ale nie dla każdego

BMW serii 1 zalicza się do aut kompaktowych segmentu premium. Z założenia auto kompaktowe powinno być dostępne dla osób ze średnimi dochodami. W przypadku BMW kluczowe znaczenie ma słówko premium, które określa, że nie jest to auto dla wszystkich. Samochód jest drogi w utrzymaniu, zwłaszcza po zakończeniu okresu gwarancji. Właściciel musi przygotować się na wysokie ceny przeglądów i części zamiennych (koncern wprowadza szereg programów serwisowych, które teoretycznie mają za zadanie obniżenie ceny serwisowania auta). Problemy może sprawiać też napęd na tylną oś, zwłaszcza u osoby, która nie ma dużego doświadczenia w prowadzeniu aut tego typu. Wysoka moc auta będzie wręcz zachęcać do ciągłego wciskania gazu, a to przy nieprzyzwyczajeniu się do tylnego napędu może (zwłaszcza u młodych kierowców) powodować szereg problemów.
Wielkim plusem auta jest za to jego atrakcyjny wygląd i doskonała linia silników. Większość aut kompaktowych jest do siebie podobna, a ich moc ich silników także nie przyprawia o ból głowy. Nowe BMW serii 1 ma nie tylko oryginalny design, wyróżniający go spośród setek innych modeli, ale do tego jeszcze gamę silników turbo, jakiej pewnie długo nie da się zobaczyć (o ile kiedykolwiek) u innych producentów samochodów.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!