Najnowsza koncepcja linii DS. Citroen Numero 9.
Po udanych premierach takich modeli jak DS3, DS4 czy DS5, Francuska marka postanowiła uzupełnić swoją gamę o kolejny model, Numero 9. Prototyp, przy okazji wejścia Citroena na rynek chiński pokazany został na salonie samochodowym w Pekinie. Producent przyznaje, że jest to zapowiedź trzech nowych modeli budowanych według najnowszej stylistyki linii DS.
„Shooting brake”- stylistyka Numero 9
Citroen DS9 w fazie prototypu
Dzięki swojej odważnej i nowoczesnej stylistyce poprzednie modele linii DS odniosły sukces (sprzedaż 200 tys. sztuk), ale Citroen idzie o krok dalej i prezentuję coraz to nowsze rozwiązania stylistyczne. Numéro 9 to tzw. „shooting brake”, czyli trzydrzwiowe nadwozie będące stylistyczną krzyżówką coupe i kombi. Na pierwszy rzut oka prototyp charakteryzują obłe linie, długa pokrywa silnika, bardzo niskie nadwozie (wysokość 1,27m) oraz 21-calowe obręcze kół. Przód wyróżnia się osłoną chłodnicy z trójwymiarowym wykończeniem, a całości dopełniają reflektory LED wraz ze światłami dziennymi.
Sportowe osiągi „Francuza”
Źródłem napędu Numéro 9 jest połączenie silnika spalinowego, benzynowego lub wysokoprężnego (w zależności od rynku) z silnikiem elektrycznym umieszczonym z tyłu samochodu. Silnik ten zasilany będzie litowo-jonowymi akumulatorami, których ładowanie, co ważne, z tradycyjnego gniazdka trwa tylko 3,5 godziny. Silnik osiąga moc 70 KM oraz 200 Nm i jest jedynie dodatkiem do głównego motoru. Prezentowany w Pekinie prototyp wyposażony był w silnik benzynowy 1.6 THP o mocy wynoszącej 225 KM (165 kW) i momencie 275 Nm. Połączenie silnika elektrycznego z benzynowym pozwala rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 5,4 s. i osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 244 km/h.
Hybrydowa technologia Numero 9
Spalanie 1,7 l na 100 km
W najnowszym koncepcie Citroena zastosowano napęd hybrydowy plug-in, oferujący zasięg do 50 km. Wszystkie detale samochodu zostały zaprojektowane tak, aby poprawić jego aerodynamikę. Ponadto wprowadzono rozwiązanie, które zapewnia przejście silnika spalinowego w stan czuwania, gdy jego działanie nie jest konieczne, co w znaczny sposób przyczynia się do ochrony środowiska. Średnie zużycie paliwa to zaledwie 1,7 l/100 km przy jednoczesnej emisji CO2 na poziomie 39 g/km.
Ponadto samochód w przypadku ograniczonej przyczepności przechodzi na tryb pracy z napędem na cztery koła. W wyjątkowo trudnych warunkach jazdy kierowca może wybrać wzmocniony tryb pracy 4×4 współpracujący z aktywnym zawieszeniem hydraulicznym