Oświeżony VW Passat Limousine

Z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych egzemplarzy Volkswagen Passat jest jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Na rynek wchodzi właśnie  siódma generacja modelu, sprzedawanego od 1973 roku.

Passat jest oferowany z funkcją rozpoznawania zmęczenia kierowcy. W system ten wyposażone są seryjne samochody w wersji Comfortline i Highline. Ponadto jako pierwszy Volkswagen Passat, będzie posiadał funkcję awaryjnego hamowania w mieście. System ten jest częścią udoskonalonej automatycznej regulacji odległości. Przy prędkości poniżej 30 km/h system reaguje na stojące pojazdy i w razie potrzeby inicjuje manewr hamowania. W ten sposób może pomóc uniknąć najechania na tył innego samochodu lub zminimalizować skutki takiego zderzenia.

Większe bezpieczeństwo

Postęp widać również w dziedzinie bezpieczeństwa. Już poprzednik nowego Passata otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP. Takie elementy, jak sygnalizacja niezapiętych pasów na tylnej kanapie oraz przednie zagłówki z dodatkową regulacją w poziomie (seryjne od Comfortline) jeszcze bardziej poprawiają bezpieczeństwo. Nowe zagłówki dla kierowcy i przedniego pasażera redukują na przykład ryzyko urazu odcinka szyjnego kręgosłupa. Ponadto nowe systemy wspomagania kierowcy, takie jak na przykład Side Assist, również w znacznym stopniu wpływają na poprawę bezpieczeństwa.

Bardziej ekologiczny

Passat wyznacza standardy również w dziedzinie ekologii. Producent zapowiada, że każdy z dziesięciu silników (o mocy od 105 KM do 300 KM) jest oszczędniejszy. I to nawet o 18 procent. Najmniejszy turbodiesel – 1.6 TDI o mocy 105 KM – ma zużywać tylko 4,2 l/100 km, co odpowiada 109 g/km CO2. Passat BlueTDI (140 KM; zużycie paliwa 4,6 l/100 km) spełnia wymagania normy emisji spalin Euro6 (kategoria N). Downsizing i technologie takie jak system Start-Stop zapewniają redukcję spalania, także w przypadku silników benzynowych.

Silnik 1.4 TSI (122 KM) w wersji BlueMotion Technology ma spalać zaledwie 5,9 l paliwa na 100 km. Wszystkie wartości dla Passata Varianta kształtują się na podobnym poziomie (maksymalnie +0,1 litra w porównaniu z Limousine).

W przypadku Passata 1.6 TDI z BlueMotion Technology, przy 70-litrowym zbiorniku i spalaniu 4,2 litra, zasięg na jednym baku ma wynosić 1.666 kilometrów (ale tu trzeba pamiętać, że wszystko będzie zależeć od „stylu” jazdy kierowcy ).

Za Passata z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM trzeba będzie zapłacić 85 290 złotych, a za najdroższą wersję w wersji wyposażenia Highline z silnikiem 2.0 TDI CR z 6 stopniową przekładnią DSG zapłacimy 139 590 złotych.

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!

  • e5tg

    Volkswagen to czy Skoda?

  • Kubek

    żadnych nowych silników – to raczej lifting ( zresztą udany ) niż nowy model